• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 7 مرداد 1402
کد مطلب : 198464
+
-

افتتاح 8خط سیار معاینه فنی پس از 5سال

همزمان با شصت و پنجمین شنبه امید و افتخار ظرفیت مراکز معاینه فنی 250هزار مورد افزایش می‌یابد

حمل‌ونقل
افتتاح 8خط سیار معاینه فنی پس از 5سال

بخشی از ماجرای کاهش آلودگی هوا به همت شهروندان تهرانی وابسته است؛ شهروندانی که با کنترل خودروهای خود در مراکز معاینه فنی علاوه بر ایمنی، وضعیت آلایندگی را نیز بررسی می‌کنند. این گواهی سبب کاهش تصادفات شهری و کاهش آلودگی هوا خواهد شد. از این‌رو همه خودروهایی که در تهران تردد می‌کنند باید گواهی معاینه فنی داشته باشند ولی یکی از مشکلات شهروندان، شلوغی این مراکز و معطلی‌ای بود که باید برای گرفتن گواهی به جان می‌خریدند؛ طی 2سال اخیر اما توسعه این مراکز در دستور کار قرار گرفته است و صبح امروز مراسم رونمایی از ۸مرکز معاینه فنی سیار برگزار شد. اما مراکز معاینه فنی سیار در کدام مناطق پایتخت هستند و چه خدماتی ارائه می‌دهند؟
شادی مالکی، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در گفت‌وگو با همشهری جزئیات این افتتاح را عنوان کرد: «امروز بناست 8خط سیار معاینه فنی در سطح شهر تهران افتتاح شود. از سال97 تاکنون افزایشی در خطوط سیار نداشتیم و توسعه زیرساختی اتفاق نیفتاده است.» او ادامه می‌دهد: «8خط به خطوط سیار قبلی اضافه می‌شود و ظرفیت معاینه فنی خودروها نزدیک به 250هزار دستگاه افزایش پیدا می‌کند. هدف از افزایش خطوط سیار، دسترسی بهتر شهروندان در سطح محلات است.» مالکی به نقاط مثبت توسعه زیرساخت‌های معاینه فنی در شهر تهران اشاره می‌کند و می‌گوید: «یکی از نقاط قوت اجرای این طرح این است که از زمین‌های بلااستفاده و قسمت‌هایی که نقاط بی‌دفاع شهری هستند، بهره‌برده می‌شود. این زمین‌ها مجهز به تجهیزات خطوط سیار معاینه فنی شده‌اند و خوشبختانه اکنون به مراکز خدماتی تبدیل می‌شوند؛ به‌عنوان مثال خیابان شهید مژده‌ای یکی از این نقاط است که از زمینی که نقطه بی‌دفاع شهری بود، استفاده شده و یک معضل اجتماعی در این راستا کاهش پیدا کرده است.»
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اهداف راه‌اندازی مراکز سیار معاینه فنی در سطح پایتخت افزود: «هدف دیگر این بود که وقتی شهروندان در سطح محلات به مراکز معاینه فنی دسترسی داشته باشند ترددهای غیرضروری کاهش پیدا می‌کند و دیگر افراد ناچار نیستند از یک منطقه به منطقه دیگر بروند. همچنین برای چکاپ خودرو قبل از سفر و یا در موارد دیگر می‌توان از مشاوران و خدمات این مراکز بهره‌مند شد. شایان ذکر است که بیش از 30میلیارد تومان هزینه راه‌اندازی خطوط سیار جدید است.» مالکی با اشاره به هزینه راه‌اندازی این مراکز عنوان کرد: «این خطوط به مناطق یک، 2، 4 و 11 مربوط می‌شود و افزایش خط سیار را در این مناطق خواهیم داشت.» به‌گفته او پذیرش این مراکز سیار به ‌صورت اینترنتی و حضوری خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید