• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 26 تیر 1402
کد مطلب : 197560
+
-

واکنش‌های مجازی به مبارزه نیروی انتظامی با بی حجابی

« اگر با پلیسی که سارق و دزد مال مردم را دستگیر می‌کنه مخالفید، با حضورش برای مجازات بی حجاب‌ها هم مخالفت کنید»

طی روزهای اخیر تصاویری از حضور نیروی انتظامی در معابر اصلی شهر برای برخورد با بی حجابی منتشر می‌شود، کاربران در فضای مجازی و صفحات شخصی خود، به این موضوع واکنش نشان دادند.

حجاب برای همه
کاربر دیگری هم در توییتر خود نوشته: «حجاب اگه قانونه باید قانونی فراگیر باشه؛ یعنی هم برای خانم‌ها و هم برای آقایون! خانم‌ها درست لباس بپوشن و آقایون هم درست نگاه کنن!» او در بخش دوم این متن هم نوشته: «زن با رعایت حجاب نه‌تنها به تزکیه نفس و قرب الهی می‌رسه که امنیت فضای جامعه را هم تضمین می‌کنه. برای همینه که می‌گیم حجاب اگر امری فردی‌ است، اما ابعاد و پیامدهای جمعی هم داره؛ یعنی حجاب می‌تونه قانونی و لازم‌الاجرا باشه، والسلام.»

چه بهتر! بساط هرج و مرج جمع شود
در توییت یک کاربر هم اقدام پلیس برای نظارت بر بدحجابی مورد توجه قرار گرفته. او در متن منتشر شده‌اش نوشته: «من برای انتخاب حجابم فلسفه‌های زیادی دارم که مهم‌ترین‌شون اینه که می‌خوام اول من رو یک انسان ببینن تا یک زن! حجاب از بمب اتم هم قوی‌تره و به‌خاطر همینه که مخالفت باهاش زیاده. در این مدت شرایط بدی به‌وجود اومده و چه بهتر که پلیس دوباره برگشته و می‌تونه این هرج و مرج رو جمع کنه ...»

قانون، قانونه!
کاربری با نام حمزه هم به زبان کنایه و طنز در توییتی نوشته: «اگر با پلیسی که سارق و دزد مال مردم را دستگیر می‌کنه، مخالفید با حضورش برای مجازات بی حجاب‌ها هم مخالفت کنید. قانون، قانونه و نتیجه بی‌توجهی بهش باید برخورد قضایی باشه! قرتی‌بازی هم سرش نمی‌شود!»

شباهت سلامت و رعایت حجاب
کاربری هم به حمایت از اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب پرداخته و نوشته: «امروز روسری و شال از سر برمی‌دارن و فردا حیا از دیده و دل می‌رانن! فقط قانون می‌تونه مقابل این ناهنجاران که برخی‌شان به غلط مسیر خود را رفته‌ان، بایسته! تنها هدف اینه که همه بدونن حجاب برای زن ایرانی یه تیکه پارچه روی سرش نیست، حجاب یک پرچمه بر سر ما که بابتش خون دل‌ها خوردیم.» این کاربر در توییتی دیگر هم نوشته: «فلسفه ماسک و حجاب چقدر شبیه همن! ماسک می‌زنم که بیمار نشم و حجاب می‌گیرم تا آلوده نشم! قانون سلامت و پزشکی هم می‌گه به‌خاطر خودت و دیگران ماسک بزن، قانون عفاف و حجاب هم می‌گه حجاب را رعایت کن تا آسیبی به ‌خود و دیگران وارد نشه؛ به همین سادگی!»

بی‌توجهی به کشف حجاب افراد معروف
کاربری با نام شارلوت هم با انتقاد از نبود برخورد با سلبریتی‌ها به‌ویژه فوتبالیست‌ها در صفحه توییتر خود نوشته: «آقای مسئول! وقتی فوتبالیست‌هایی رو که زنشون کشف حجاب می‌کنن و نمایش میدن، کاری نداری، از مردم عادی انتظار حجاب داری؟»

چادر ما، ترس دشمنان
کاربری هم با لحنی مقتدرانه نوشته: «چادر زنان ما بسان پرچم است که دشمنان را می‌ترساند و دشمنان برای رهایی از این ترس به هر شیوه‌ای (جنگ سخت و نرم) متوسل می‌شوند تا قانونی در حمایت از این حجاب و پرچم تصویب نشود.»

حرمت حجاب خدشه‌دار نشود
یک کاربر هم تأخیر در اجرای قوانین مربوط به حجاب را مورد انتقاد قرار داده و نوشته: «درسته که 2 ماهه لایحه عفاف و حجاب تعیین تکلیف نشده، اما حداقل طوری تنظیمش کنید که به حرمت حجاب خدشه‌ای وارد نشه و حق‌الناس هم ضایع نشه. حق‌الناس اگه ضایع بشه ممکن است از صراط حجاب برگرده و باید مراقب مرز باریک واجبات هم بود.» این کاربر در ادامه توییتش هم اینطور توضیح داده که «توی خود آمریکا هم برای رفت‌وآمد، مقررات پوشش دارن؛ اون وقت یه عده می‌گن چرا باید قانون برای ما تعیین تکلیف کنه که چی بپوشیم و چی نپوشیم؟ بالاخره شما با خودتان چند چندین؟ اصلا به چه آیین و قانونی پایبند هستین؟»

مخالف حجاب، مخالف شرع
کاربری هم در توییتی اعتراضی نوشته: «حجاب یک شرع قانونی ا‌ست. وقتی مخالفش هستید، یعنی مخالف شرع هستید! وقتی مخالف شرع هستید، یعنی مخالف خدا هستید! وقتی مخالف خدا هستید، یعنی مخالف خودتان هستید!»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید