• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
دو شنبه 26 تیر 1402
کد مطلب : 197500
+
-

دهه‌80؛ نسلی که نباید از ظاهرش قضاوت شود

دهه‌80؛ نسلی که نباید از ظاهرش قضاوت شود

دهه‌ هشتادی‌های ایران یا همان نسل زد که جدیدا در رسانه‌ها مطرح می‌شوند، مهم‌ترین نسل امروز کشور به‌حساب می‌آیند؛ چراکه بخش مهمی از آینده کشور توسط این نسل اداره خواهد شد. بنابراین دشمنان انقلاب همواره توجه خاصی به جوانان دهه ‌هشتادی دارند و تلاش می‌کنند تا با همراه کردن آنان با خود و تزریق فرهنگ غربی و ضد‌اسلامی به آنان برای ضربه زدن به انقلاب و آرمان‌های آن استفاده کنند، اما این تلاش دشمنان داخلی و خارجی تا الان با شکست مواجه شده است؛ چراکه دهه ‌هشتادی‌ها برخلاف ظاهر خاصی که دارند، در جایی که لازم باشد قواعد را به‌هم می‌زنند و باطن اسلامی و معنوی خود را نشان می‌دهند. رهبر معظم انقلاب نیز درباره این موضوع می‌فرمایند: «شما دهه‌ هشتادی‌ها و دهه هفتادی‌ها و امثال اینها، جوان‌های نورس هستید؛ نه امام را دیده‌اید، نه دوران انقلاب را دیده‌اید و نه دوران دفاع‌مقدس را دیده‌اید، اما همان روحیه جوان در میدان جنگ در شما هم هست؛دهه ۶۰ و ۹۰ و ۸۰ ندارد. این حرف‌های انقطاع نسلی و از این حرف‌هایی که می‌زنند، حرف‌های روشنفکری داخل گعده‌های روشنفکرانه است؛ واقعیت‌ها غیر از این است.»

حضور پرشور در مراسم‌ دینی

یکی از بزنگاه‌هایی که علاقه نسل دهه‌ 80 را به دین و انقلاب باید مشاهده کرد، پیاده‌روی اربعین است. دهه‌ هشتادی‌ها هم وقتی که پای شرکت در این پیاده‌روی حماسی به میان می‌آید و هم زمانی که پای خدمت در موکب‌ها و...، به‌شدت باطن معنوی و اسلامی خود را نشان می‌دهند. غیر از این مورد حضور دهه ‌هشتادی‌ها در هیئت‌های شناخته‌شده و پای روضه و مراسم‌ مداحان و سخنرانان، از دیگر مواردی است که ثابت می‌کند این نسل را نباید از ظاهرشان قضاوت کرد. درواقع برخلاف اینکه برخی می‌گویند دهه‌ هشتادی‌ها از انقلاب جدا شده‌اند، اما یادآوری این نکته ضروری است که یک طرف برپایی مراسم  مذهبی مثل جشن غدیر یا اجتماعات مختلف، همین نسل دهه‌ 80کشور است؛ چراکه آنان در اکثر مراسم مذهبی حضور دارند و انبوهی از جمعیت ایرانیان در اربعین را همین‌ها تشکیل می‌دهند.

فعالیت‌های جهادی

برخلاف تصورات مردم جامعه که شاید فکر کنند دهه ‌هشتادی‌ها نسلی خودخواه هستند، اما باید بگوییم رفتار این نسل چیز دیگری را نشان داده است. علاوه بر اینکه دهه‌ هشتادی‌های ایران خودبین نیستند، بلکه محاسبات مادی نیز در این نسل جای ندارد؛ تا جایی که دیدیم نسل زد تا چه میزان در عرصه‌های جهادی و کارهای خیر موفق و ثابت‌قدم بوده‌اند؛ ازجمله این موارد می‌توان به رشد اردوهای جهادی دانش‌آموزی و دانشجویی اشاره کرد یا خدمت بزرگی که دهه ‌هشتادی‌ها در عصر کرونا انجام دادند و...، همه این موارد نشان می‌دهد این نسل در فعالیت‌های خیریه‌ای و جهادی به‌شدت موفق عمل کرده‌اند.

دهه‌80 و شهادت چه‌کسی فکرش را می‌کرد

 دهه‌ هشتادی‌ها یا همان نسل زد آنقدر زود به درجه شهادت برسند و بتوانند نام خود را در کنار دیگر شهیدان ایران و اسلام قرار دهند؟ آیا کسی هست قصه علی لندی، نوجوان ایذه‌ای را که فداکارانه برای نجات ساکنان خانه همسایه به دل آتش زد، نشنیده باشد؟ غیر از این مورد بیش از 10نفر از شهدای امنیت کشور در پی اغتشاشات سال اخیر نیز
 دهه‌ هشتادی بودند. تمامی این موارد نشان می‌دهد برخلاف تبلیغات دشمنان اما نسل دهه 80 همچنان بر باورها و اعتقادات دینی خود استوار ایستاده است؛ تا جایی که حتی جان خود را نیز در این راه فدا می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید