• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 3 دی 1396
کد مطلب : 1975
+
-

در شهر

   تهران آماده مقابله با بحران نیست سخنگوی شورای شهر تهران ضمن اشاره به اینکه تهران آمادگی لازم برای مقابله با حوادث را ندارد از تخلیه کامل سوله‌های مدیریت بحران ظرف 4‌ماه آینده خبر داد. علی اعطا به فارس گفت: در بازدیدی که از ستاد مرکزی مدیریت بحران شهر تهران داشتم متوجه امکانات خوب مانیتورینگ این مرکز شدم ولی در زمینه سایر امکانات و ابزار مورد نیاز برای مدیریت بحران کمبودهای جدی‌ای وجود دارد و قطعاً هنگام حوادث نمی‌توانیم حجم زیادی از مشکلات را برطرف کنیم. وی  با اشاره به اینکه موضوع آموزش و پیشگیری باید در اولویت قرار بگیرد از ظرفیت بالای سراهای‌محله برای آموزش‌های شهروندی سخن گفت و افزود: مشکلی که وجود دارد این است که سوله‌های مدیریت بحران دراختیار یکسری دستگاه‌هاست.  

    ایجاد منطقه تاریخی درتهران دوران ناصری تهران دوران ناصری با 2هزار و 300هکتار، به منطقه تاریخی تبدیل می‌شود. به گزارش شهرنوشت، علی محمد سعادتی، مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران گفته یکی از مهم‌ترین طرح‌ها، پیشنهاد ایجاد منطقه تاریخی تهران و استقرار مدیریت یکپارچه در آن به‌منظور افزایش اثربخشی و منسجم‌تر شدن اقدامات مدیریت شهری در مرکز تاریخی شهر تهران است.منطقه تاریخی تهران ناصری نیز به میادین انقلاب، امام حسین(ع)، ‌میدان شوش و راه‌آهن محدودمی‌شود. به گفته وی اعتبار‌بخشی و تقویت کمی و کیفی سکونت و ایمن‌سازی‌ ساختمان‌های دارای ارزش تاریخی از دیگر موارد قرار گرفته در دستور کار است.

     تمهیدات شهرداری در کاهش سرانه مصرف آب  مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از تمهیدات شهرداری در کاهش سرانه مصرف آب و انرژی در فضای سبز تهران خبر داد. علی محمد مختاری در گفت‌وگو با شهرنوشت، گفت: تمامی امور ستادی و عملیاتی در راستای جلوگیری از کاشت چمن وکاهش سطوح چمن کاری و جایگزینی با گیاهان پوششی، درختان و درختچه‌های مقاوم به کم آبی و سازگار با شرایط اقلیمی تهران با جدیت در جریان بوده و اجرای این عملیات توسط مناطق 22گانه شهرداری تهران با نظارت مستمر و مستقیم ناظرین کمیسیون عالی توسعه و بازپیرایی فضای سبز سازمان در حال انجام است.

 

  برگزاری مانور امداد و نجات در کانال‌های انتقال آب مدیرعامل شرکت خاکریزآب از برگزاری مانور امداد و نجات در محل پروژه بازسازی اساسی 2کانال انتقال آب‌های سطحی هرنجی و هلال احمر خبر داد. به گزارش همشهری، علیرضا یعقوبی هدف از برگزاری این مانور امداد و نجات را آموزش و افزایش سطح آمادگی عوامل اجرایی پروژه‌های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در مواقع بحرانی دانست.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :