• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
یکشنبه 25 تیر 1402
کد مطلب : 197448
+
-

با مردم/بعضی شرکت‌های بورسی از دادن سود سالانه طفره می‌روند

درحالی‌که طبق قانون پرداخت سود سالانه از سوی شرکت‌های بورسی ضروری است و اخیرا هم بی‌نیاز از مراجعه به بانک از سوی سهامداران است یعنی روال پرداخت راحت‌تر شده است، ‌تعدادی از شرکت‌های بورسی از پرداخت سود سالانه طفره می‌روند و بعد از چندبار اطلاعیه و پیامک که ما مراقبیم حقوق سهامداران تضییع نشود، ‌دست آخر در صفحات خود جمله «اتمام فرایند بررسی شرکت» را ثبت کرده و هیچ سودی نمی‌پردازند. برخی ارقام سالانه سود شرکت‌ها بسیار ناچیز و حتی در حد 20تا 40هزار تومان است اما همان رقم در تعداد زیاد سهامداران رقم قابل توجهی می‌شود که شرکت‌ها به جیب می‌زنند!
حسین‌پور از تهران

پروژه مسکن مهر هسا در پرند از 12سال قبل نیمه‌کاره مانده است
درحالی حدود ۱۲ سال از آغاز ساخت پروژه‌های مسکن مهر هسا در پرند می‌گذرد که این واحد‌ها همچنان نیمه تمام مانده است. در فاز ۶ با اینکه هنوز واحدی تحویل نشده 2 سال است که ملزم به پرداخت اقساط بانکی واحد‌های خود شده‌ایم که باتوجه به افزایش قیمت‌ها و بالا رفتن اجاره بها مشکلات زیادی برایمان ایجاد کرده است.
نفیسی از تهران

سرعت‌گیرهای جاده ماسوله بسیار خطرناک است
در مسیر فومن به ماسوله سرعت‌گیرهایی نصب شده که به‌دلیل مسکونی بودن اطراف جاده درخصوص نصب آنها تردیدی وجود ندارد اما آیا درست است این سرعت‌گیرها اندازه تپه‌ای باشند؟ اگر راننده‌ای در شب که نور جاده هم کافی نیست آنها را نبیند، تکلیف چیست و چه بر سر مسافران و راننده و خودرو خواهد آمد؟ از مسئولان تقاضا داریم نسبت به استانداردسازی سرعت‌گیرهای این مسیر اقدام کنند.
منفرد از تهران

پیامک
اورژانس، بیماران را به بیمارستان دولتی ببرد

چند روز قبل در محل کار یکی از دوستان به‌علت بیماری قلبی و تنفسی از حال رفت. بعد از دقایقی تکنیسین اورژانس با موتورسیکلت به بالاتر از میدان شهدا، ابتدای خیابان شهیدان کفایی آمد و پس از معاینه تشخیص داد بیمار برای درمان باید به بیمارستان منتقل شود. با همکاران خودرویی تماس گرفت و بیمار به بیمارستان یاس واقع در خیابان استاد نجات‌اللهی انتقال یافت. به‌علت اینکه بیمار بیمه نبود بابت 2 شب بستری از او حدود ۳۳ میلیون و 500هزار تومان مطالبه کردند. چون از پس تامین مبلغ برنیامد مسئولان بیمارستان وی را ترخیص نکردند. به ناچار همسر بیمار با تهیه مبلغ اعلام شده از طریق قرض از چند نفر، بیمار را از بیمارستان ترخیص کرد. برای رسیدگی به موضوع ابتدا با یکی از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس گرفتم، پس از آن و با هماهنگی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار شد بیمار به رئیس یا مدیر بیمارستان مراجعه کند و 10 میلیون تومان تخفیف بگیرد. وقتی که بیمار روز چهارشنبه ۲۴ خرداد در هوای گرم و مسافت طولانی به رئیس بیمارستان مراجعه کرد، او گفت باید قبل از بستری بیمه می‌شدید تا بتوانید از امکانات بیمه استفاده کنید‌. سؤال ما این است که اولا چرا اورژانس تهران بیمار را به بیمارستان دولتی انتقال ندادند؟ دوما چرا رئیس بیمارستان با مسئولان دانشگاه برای بازگرداندن وجهی که قرار شد به بیمار بدهند، همکاری نکرد؟ و سوما چرا بیمار با اینکه بیمه نبود، در بخش خصوصی که هزینه سنگینی دارد، بستری شد؟  
علی اکبر فرقانی از تهران

شهریه مدارس غیردولتی در سایت قابل رویت نیست
در اخبار و رسانه‌ها اعلام شد که می‌توان شهریه مدارس غیردولتی را از طریق سایت mosharekatha.ir  رویت کرد درحالی‌که وقتی در منوهای مختلف سایت وارد بخش استعلام شهریه می‌شویم چنین امکانی میسر نیست.
نعمتی از تهران

پیام
فشار آب در بلوار نواب شیراز در حد لوله سماور است

آب در بلوار نواب صفوی شیراز به‌خصوص کوچه 25شهید بهزادی به‌مدت یک هفته قطع بود و مردم با کم آبی و نبود کولر واقعا اذیت شدند. بعد از یک هفته قطعی آب که آن را وصل کردند فقط می‌توانیم برای امور خیلی جزئی از آن استفاده کنیم. با این فشار آب نه امکان حمام کردن و ظرف شستن داریم و نه می‌توانیم غذا بپزیم و کولر روشن کنیم درحالی‌که دمای هوا در شیراز بالای 45درجه است. هر چه از اداره آب، فرمانداری و سایر مسئولان پیگیری می‌کنیم فایده‌ای ندارد. شاید مسئولان صدای ما را از روزنامه همشهری شنیدند.
ناصری از شیراز

سازندگان مسکن ملی دو برابر زمان ثبت‌نام پول می‌خواهند
سال ۹۸ به امید خانه‌دارشدن درطرح مسکن ملی در شهر جدید سهند تبریز، ثبت‌نام کردیم. اول قراربود۲۰۰میلیون تومان آورده اولیه در۴مرحله داشته باشیم که به هر ترتیب و سختی بود آن را فراهم کردیم. بعد تصویب کردند ۵۵۰میلیون تومان وام مسکن در اختیارسازنده‌ها قرار گیرد و کل قیمت مسکن به‌گفته جناب وزیر ۷۵۰ میلیون بشود. اکنون که واحدها تکمیل شده و در مرحله تحویل است سازنده می‌گوید هر واحد یک میلیارد و 300میلیون تومان تمام می‌شود و باید مابقی پول را واریز کنید تا واحد تحویل شود. چطور باید این میزان پول را تهیه کنیم؟ با پول کارگری و خرج روزمره هرگز قادر به تامین این رقم نخواهیم بود.
شعاعی از تبریز



 

این خبر را به اشتراک بگذارید