• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 24 تیر 1402
کد مطلب : 197331
+
-

مرد آهنگر به 3 بیمار زندگی بخشید

کوتاه از حادثه
مرد آهنگر به 3 بیمار زندگی بخشید

اعضای بدن مرد آهنگر که در جریان یک حادثه عجیب دچار مرگ مغزی شده بود، به چند بیمار نیازمند زندگی بخشید.
به گزارش همشهری، روز جمعه بیست و سوم تیر مأموران کلانتری109 بهارستان به قاضی وحید ناصری، بازپرس جنایی تهران خبر دادند که مردی 48ساله به نام یوسف در حادثه‌ای عجیب جان باخته است. به دستور بازپرس جنایی تهران تحقیقات درباره مرگ این مرد شروع شد و در بررسی‌ها مشخص شد که او آهنگر بوده و در یک کارگاه آهن‌فروشی در شهرستان نظرآباد استان البرز کار می‌کرده است. اما هنگام کار و در حادثه‌ای دردناک سرش با آهن برخورد کرده و شدت این ضربه به حدی بوده که این مرد دچار مرگ مغزی شده است. پس از این حادثه، ابتدا به بیمارستانی در کرج منتقل شده و از آنجا به بیمارستان سینا تهران انتقال یافته بود که به‌رغم تلاش پزشکان دچار مرگ‌مغزی شده و اعضای خانواده‌اش موافقت کرده بودند که اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شود.
یکی از بستگان این مرد درباره جزئیات حادثه به همشهری گفت: یوسف(مردجان باخته) متاهل بود و 2فرزند دارد. دختر جوانش عروس شده و پسر نوجوانش در خانه به همراه پدر و مادرش زندگی می‌کرد که این حادثه رخ داد.
وی ادامه داد: یوسف مرد زحمتکشی بود و در یک کارگاه آهن‌فروشی در شهرستان نظرآباد کار می‌کرد. او 20سالی می‌شد که آهنگر بود و در آن کارگاه مشغول به‌کار بود که روز حادثه اتفاق دردناکی رخ داد و به قیمت جانش تمام شد. آن روز یوسف به‌گفته همکارانش، در محوطه کارگاه مشغول کار بود و همزمان جرثقیل بار جا‌به‌جا می‌کرد که ناگهان برای سیم جرثقیل مشکلی پیش آمد و آهن به یوسف برخورد کرد. این اتفاق موجب شد تا یوسف تعادلش را از دست بدهد و روی آهن‌های داخل کارگاه سقوط کند و بر اثر برخورد سرش با آهن از هوش برود. آن روز یوسف برای درمان به بیمارستان امام‌حسن مجتبی(ع) منتقل شد و در ادامه به بیمارستانی در کرج. چند روزی در آنجا بستری بود اما شدت ضربه‌ای که به سرش وارد شده بود موجب شد تا سطح هوشیاری وی پایین بیاید تا اینکه عصر پنجشنبه 22تیر پزشکان اعلام کردند که او دچار مرگ مغزی شده است. وی ادامه داد: از آنجایی که یوسف فرد خیری بود و همیشه در کارهای خیر شرکت می‌کرد، خانواده‌اش تصمیم گرفتند اعضای بدن او را به بیماران نیازمند اهدا کنند، چراکه او همیشه در کمک به نیازمندان پیشقدم می‌شد. پس از موافقت آنها، پیکر یوسف به بیمارستان سینا منتقل شد و در آنجا پزشکان اعلام کردند کلیه‌ها و کبد او به بیماران نیازمند اهدا شده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید