• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
شنبه 24 تیر 1402
کد مطلب : 197329
+
-

افتتاح پروژه انتقال پساب

پساب تصفیه‌شده در شهرک غرب بعد از 3/5کیلومتر به منطقه6 می‌رسد

‌خبر
افتتاح پروژه انتقال پساب

پروژه انتقال آب از شمال غرب به مرکز شهر برای آبیاری فضای سبز در شصت و دومین شنبه امید و افتخار به بهره‌برداری می‌رسد.  
شهردار منطقه۶ در این‌باره اظهار کرد: افتتاح مسیر انتقال آب از تصفیه‌خانه شهرک غرب، در تامین آب قسمت شمال غربی منطقه6 بر آبیاری و نگهداشت فضای سبز این بخش تأثیرگذار خواهد بود.
مرتضی روحانی افزود: مسیر انتقال پساب مخازن شهرک‌غرب از بزرگراه شیخ فضل‌الله، بزرگراه شهید همت و سپس شیخ بهایی به مخازن ذخیره آب شهرداری منطقه۶ منتهی می‌شود.  شهردار منطقه۶ طول این طرح را بیش از 3کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای این طرح به‌صورت سالانه می‌توان 7.2میلیون و روزانه ۱۰هزار مترمکعب پساب که حاصل تصفیه فاضلاب شهر تهران است را برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد.
این مراسم امروز شنبه با حضور عباس شعبانی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران برگزار خواهد شد. پروژه خط انتقال پساب از شهرک غرب به منطقه6 از اواخر سال1398 آغاز شده و برای آن نزدیک به 3500متر لوله‌گذاری و زیرساخت عمرانی به اجرا درآمد که حدود 25میلیارد تومان هزینه دربر داشت.
در طول مسیر نیز 3عدد پمپ شناور جریان پساب را هدایت می‌کنند تا به نقطه انتهایی برسد. 3 ناحیه از منطقه6 از پساب بهره‌مند می‌شوند و می‌توان امیدوار بود که در گرمای شدید تابستان امسال، نیاز آبی گیاهان فضای سبز را تامین کند. در سال‌های اخیر و با شدت گرفتن بحران تامین آب تهران در فصل گرم، شهرداری تهران تمهیداتی برای آبیاری فضای سبز بدون لطمه به ذخایر آب آشامیدنی را به اجرا درآورد. همکاری با دولت برای ساخت تصفیه‌خانه و در مقابل استفاده از پساب تصفیه شده مناطق مسکونی شهر برای بوستان‌ها، یکی از طرح‌های مدیریت شهری تهران بود که نتایج آن اکنون قابل مشاهده است.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید