• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 22 تیر 1402
کد مطلب : 197177
+
-

نقل‌قول‌خبر/هدف پیاده‌روی کنار زاینده‌رود نیست


سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان:
مدیریت استان به هیچ عنوان بحران جدی فرونشست را کتمان نمی‌کند و پای ثابت غالب پیگیری‌های استان در این امر بوده تا زخم‌های ناشی از فرونشست بر پیکره استان به سطح ملی منعکس شود. اصفهانی‌ها مطالبه جاری بودن زاینده‌رود برای قدم زدن کنار آن را ندارند بلکه آب در زاینده‌رود یعنی جلوگیری از فرونشست. در احیای زاینده‌رود صرفاً به‌دنبال احیای فیزیکی رودخانه نیستیم، بلکه به‌دنبال احیای اجتماعی حوضه زاینده‌رود خواهیم بود.

روند کاهش دید افزایشی است

سحر تاجبخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور:
هیچ بخشی از کشور ما بی‌تأثیر از مخاطرات تغییر اقلیم نمانده است. روزهای گرم و خاکی در ۲۰۲۲ افزایش یافته است. در سازمان هواشناسی مشخصا تعداد ایستگاه‌هایی که غلظت گرد و خاک را اندازه می‌گیرند، کم است. با توجه به اطلاعات اندازه‌گیری شده به‌صورت ساعتی از میزان کاهش دید افقی ناشی از گرد و خاک به کمتر از ۱۰۰۰ متر و کمتر از ۵۰۰۰ متر می‌توان ادعا کرد که روند کاهش دید و کیفیت هوا در حال افزایش است.

سرانه فضای سبز 15مترمربعی

مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور:
حمایت از طرح کاشت یک میلیارد درخت و پیگیری اجرای آن، می‌تواند به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم در زمینه جلوگیری از سیلاب نیز در نظر گرفته شود و از طرفی با توجه به ماده ۲۲ قانون هوای پاک که باید تا سال ۱۴۰۶ سرانه فضای سبز شهرها به ۱۵ متر افزایش یابد، پیگیری این موضوع از طریق شهرداری‌ها نیز می‌تواند به این مهم کمک شایانی کند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید