• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 19 تیر 1402
کد مطلب : 196877
+
-

خطرات خطیر

حضور مدیرعامل جدید در استقلال با واکنش نسبی هواداران مواجه شده، اما در عین حال او معدن حاشیه است

خطرات خطیر

بهروز رسایلی

حجت کریمی و شرکا آنقدر در استقلال بد عمل کردند که هواداران فقط منتظر خداحافظی آنها بودند؛ بی‌آنکه به پلن بعدی بیندیشند. پس از 48‌ساعت بلاتکلیفی اما هیأت‌مدیره استقلال با موافقت وزارت ورزش اسم علی خطیر را به‌عنوان جانشین کریمی و سرپرست موقت باشگاه اعلام کرد؛ مردی که پیش از این سابقه حضور در معاونت استقلال را داشته و آخرین سمتش هم مشاور عالی مهدی تاج در فدراسیون فوتبال بوده است. خطیر، یکی از دو سه گزینه‌ای بود که این چند روز اسمش در کامنت‌های هواداران استقلال زیاد تکرار می‌شد. بنابراین شاید وزارت ورزش هم که از تجمعات خشن هواداران این تیم به ستوه آمده بود، به همین دلیل خواسته آنها را اجابت کرد. حالا می‌شود رد پای رضایت نسبی استقلالی‌ها از این انتخاب را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دید، اما حقیقت آن است که سابقه حضور کوتاه و پراکنده خطیر در فوتبال ایران نشان می‌دهد او استعداد بسیار زیادی برای تولید حاشیه دارد و این مسئله می‌تواند برای استقلال خطرناک باشد.

  رسوایی CAS
بی‌گمان یکی از بزرگ‌ترین خاطرات به‌جا‌مانده از دوران حضور قبلی خطیر در استقلال، مربوط به پرونده عدم‌حضور این تیم در بازی سوپرجام می‌شد. داستان بسیار معروف است و نیاز چندانی به تشریح ندارد. در پایان فصل هجدهم، پرسپولیس و استقلال به‌عنوان قهرمانان لیگ و حذفی باید به مصاف هم می‌رفتند که استقلال در موعد از پیش اعلام‌شده راهی اردوی ترکیه شد. فدراسیون فوتبال هم بازی را 3 بر صفر به نفع پرسپولیس زد. صورت مسئله بسیار روشن و عادی بود، اما خطیر وکیل ایتالیایی گرفت و پرونده را به دادگاه عالی ورزش برد. او بارها و بارها با لحنی قطعی از محکومیت پرسپولیس و حتی محرومیت برای فوتبال ایران حرف زد، اما نهایتا دادگاه CAS به سود فدراسیون و پرسپولیس رأی داد تا حق‌الزحمه وکیل فرنگی هم به فهرست بدهی‌های استقلال افزوده شود! چنین گافی، برای هر مدیری بد است، اما برای کسی که ادعای تحصیلات عالیه حقوقی دارد، رسما «فاجعه» به شمار می‌آید.

  باند سفت‌ها و شل‌ها
یک فراز مهم دیگر از حواشی قبلی خطیر در استقلال به درگیری‌های کلامی پردامنه او با وریا غفوری، ستاره سابق آبی‌ها مربوط می‌شد. غفوری در اظهاراتی صریح مدعی شده بود خطیر از باخت استقلال خوشحال می‌شود و طی دوران حضورش در این تیم فقط به فکر انداختن اختلاف بین بازیکنان بوده است. خطیر هم در مقابل حملات زیادی به غفوری کرد، از او به‌عنوان «گران‌ترین مددکار اجتماعی» ایران نام برد و متهمش کرد به اینکه دنبال جدایی مهدی رحمتی و باند موسوم به «سفت‌ها» در استقلال بوده است. از دل این مجادله سخیف کلامی عبارت باند «شل‌ها» هم بیرون آمد که در حقیقت طعنه خطیر به غفوری و دوستانش بود.

  آیا درس گرفته؟
آنچه خواندید تنها یک سر سوزن از انبوه حواشی علی خطیر در فوتبال ایران بود. به اینها می‌شود لیست مفصل دیگری مثل اقامت عجیب و پرهزینه او در منزل مسکونی لئوناردو پادوانی یا درگیری فیزیکی‌اش با علیرضا حقیقی را هم اضافه کرد. شایعات دیگری هم پیرامون تلاش خطیر برای محرومیت بین‌المللی پرسپولیس وجود دارد که هیچ‌گاه تأیید نشد. نکته مهم این است که این حجم از حواشی، تناسب چندانی با طول و وزن حضور خطیر در فوتبال ایران ندارد. تنها کاری که الان می‌شود انجام داد این است که ابراز امیدواری کنیم خطیر با درس‌گرفتن از گذشته، نسخه آرام و سازنده‌تری از خودش را اکران کند، در غیراین صورت واقعا کمکی به استقلال نخواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید