• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 18 تیر 1402
کد مطلب : 196759
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/AnWz3
+
-

از فناوری اطلاعات به جنگل غذا!

مهتاب خسروشاهی

جیث میلان روشه، یک روز، میز کار خود را ترک کرده و از اشتغال به حرفه فناوری اطلاعات به طبیعت پناه می‌برد. او ساکن شهر مانگالورو(مانگلور سابق) در ایالت کارناتاکا هند، واقع در جنوب غربی شبه‌قاره هند است. این ایالت یکی از ثروتمندترین ایالت‌های هند از نظر اقتصادی و فرهنگی است. حالا او از کار کسل‌کننده پشت میزی دست کشیده و کاشت درختان، رسیدگی به پارک‌های شهر و سرسبز کردن آنها، پرورش مجموعه‌های گیاهی برای تهیه غذا - اصطلاحا جنگل‌های غذایی- و احیای درختان آسیب‌دیده را به‎عنوان شغل خود انتخاب کرده است. او به‌قدری از کاشت درختان انرژی گرفته که بخش پاکسازی و دفع زباله‌های بسیار متعفن شهری را نیز به‌عهده گرفته و درحال بهبود شرایط این مکان است. پاچانادی، یکی از مناطق ایالت کارناتاکاست که پوشیده از زباله بوده و از سکنه خالی شده است. جیث سعی کرده تا این مکان را نیز پاکسازی کند تا قابل سکونت شود.
او تلاش کرده تا در منطقه پاچانادی گیاهان دارویی، تصفیه‌کننده هوا و درختان میوه بکارد تا علاوه بر پاکسازی زمین، هوا نیز پاکسازی شود. علاوه براینکه پرندگان نیز به بهانه مصرف میوه‌ها دوباره به شهر بازگردند.
او برای جنگل‌های غذایی از روش آکیرا میاواکی استفاده می‌کند. به این ترتیب که علاوه بر استفاده از حیوانات در این مزرعه- جنگل‌ها تاکنون از 170گونه درخت، درختچه و سبزی استفاده کرده و سطح زمین بسیار بزرگی را زیرکشت برده است. روش‌های کاشت درخت و تولید جنگل‌هایی غذایی و دفع زباله او توانسته چهره شهر محل سکونت او یعنی مانگالورو را تغییر دهد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید