• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 17 تیر 1402
کد مطلب : 196720
+
-

معنویت در شهر تهران

نتایج نظرسنجی همشهری: 86 درصد از مردم تهران، اهل معنویت، ارتباط با خدا و اهل بیت ع هستند

ایران مهد تمدن و تدین است. جای‌جای شهرهای این مرز و بوم سرشار از عطر خدا و رایحه معنوی است و قاطبه ایرانی‌ها خود را وفادار به آرمان های الهی و آسمانی می‌دانند. اما گاهی بر اساس تصویرسازی‌های غلط رسانه‌ای و غلط‌پنداری های مجازی، این تصور عمومی ایجاد می‌شود که مبادا فضای کشور از دین و معنویت فاصله گرفته باشد. با همین دغدغه، مرکز پژوهش مؤسسه همشهری تصمیم گرفت در قالب یک کار علمی پژوهشی دیدگاه شهروندان را درباره وضعیت معنویت و تدین در شهر تهران بسنجد. این نظرسنجی به روش پیمایش تلفنی و با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی و طبقه‌بندی شده، در قالب مصاحبه با 520 نفر از شهروندان تهرانی بالای 18 سال در تاریخ‌های 12 تا 14 تیر 1402 انجام شده است.

خلاصه نتایج نظرسنجی
  66 درصد از شهروندان تهرانی (زیاد و تاحدی) تهران را شهری مذهبی و معنوی می‌دانند.
  68 درصد از شهروندان تهرانی (زیاد و تاحدی) تمایل دارند در برنامه ها و مراسم معنوی و مذهبی شهر تهران شرکت کنند.
  86 درصد از شهروندان، اطرافیان خود را (زیاد و تاحدی) اهل معنویت، ارتباط با خدا و اهل بیت (ع) می‌دانند.

یافته‌های تحقیق
تا چه حد تهران را شهری مذهبی و معنوی می‌دانید؟
66 درصد از شهروندان تهرانی (زیاد و تاحدی) تهران را شهری مذهبی و معنوی می‌دانند و تنها 34 درصد از شهروندان، مذهبی بودن شهر تهران را کم می‌دانند.


چقدر تمایل دارید در برنامه‌ها و مراسم مذهبی معنوی شهر تهران شرکت ‌کنید؟
68 درصد از شهروندان تهرانی (زیاد و تاحدی) تمایل دارند در برنامه ها و مراسم معنوی و مذهبی شهر تهران شرکت کنند. 26‌درصد، تمایل کمی به شرکت در مراسم مذهبی دارند و تنها 6‌درصد، اصلا تمایلی به شرکت در این برنامه ها ندارند.


اطرافیان خود را تا چه حد اهل معنویت، ارتباط با خدا و اهل بیت می‌دانید؟
86 درصد از شهروندان، اطرافیان خود را (زیاد و تاحدی) اهل معنویت، ارتباط با خدا و اهل بیت (ع) می‌دانند و فقط 13 درصد معتقدند اطرافیانشان تا حد کمی با خدا و اهل بیت ارتباط دارند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید