• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
سه شنبه 6 تیر 1402
کد مطلب : 195732
+
-

اظهارات وزیر درباره شبکه نمایش خانگی

خبر
اظهارات وزیر درباره شبکه نمایش خانگی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش‌هایی درباره تبیین آیین‌نامه‌ رعایت حجاب در سینما و تلویزیون و همچنین وضعیت مجوزها در شبکه نمایش خانگی و فضای مجازی پاسخ داد. به‌گفته وی، براساس جزئیات حدود اختیار و تفکیک وظایف وزارت ارشاد و صداوسیما در موضوعات مرتبط با صوت و تصویر فراگیر - که توسط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده - همچنان مجوز بیش از ۹۰درصد از فعالیت‌های نمایش خانگی را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید صادر کند.
محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه همایش «هوش مصنوعی، رسانه و تولید محتوا» در پاسخ به اینکه هوش مصنوعی آیا در برنامه هفتم توسعه لحاظ شده است، گفت: در برنامه هفتم در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه این نقاط را قرار دادیم و یک بند و حکم بسیار خوبی را دولت آورده که با توجه به اقتضائات جدید در حوزه‌ فرهنگ و رسانه، بازسازی ساختارهای فرهنگ را در سال اول بعد از ابلاغ برنامه به مجلس شورای اسلامی ببریم؛ یعنی ما این پیش‌بینی را کرده‌ایم که همه ساحات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را با توجه به اقتضائات جدید که نیاز به بازآرایی دارد پوشش دهد و دولت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف کرده که با همکاری دستگاه‌های مرتبط، طرح پیشنهادی خود را به‌کار بندد. در این طرح که بخش عمده‌ای از آن را همکاران ما شروع کرده‌اند، بخش مهمی‌ به الزامات فناوری‌های نوین اختصاص داده شده است.
وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره تبیین آیین‌نامه‌ رعایت حجاب در سینما و تلویزیون ادامه داد: آیین‌نامه‌ای خاص حجاب وجود ندارد، بلکه آیین‌نامه نظارت بر صدور مجوز پروانه و صدور پروانه نمایش وجود دارد که در آن پیش‌بینی شده‌ که حجاب یک مسئله قانونی در کشور است. ما  اجازه نمی‌دهیم فیلم و برنامه‌ای با زیر پا گذاشتن قوانین کشور ساخته شود. سازمان سینمایی به همه شرکت‌های تولیدکننده و تهیه‌کننده‌ها ابلاغ کرده افرادی که قانون را زیرپا گذاشتند، اجازه ساخت برنامه‌های هنری را ندارند. وزیر ارشاد درباره واگذاری مجوزهای شبکه خانگی به صداوسیما هم گفت: برنامه تقسیم کاری را با صداوسیما نظارت‌ و تنظیم‌گری کردیم. مجوز بیش از ۹۰درصد از فعالیت‌هایی که امروز در فضای نمایش خانگی انجام می‌شود را باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر کند. بند اول این تقسیم کار تصریح دارد که صدور همه مجوزهایی که وزارت ارشاد به‌صورت متداول در حال انجام امور مربوط به آنها بوده در حوزه صوت و تصویر فراگیر همچنان بر‌عهده این وزارتخانه است. 2مقوله از آن خارج شده است که بخش سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی است. در بخش سریال‌ها نیز 2نماینده از وزارت ارشاد در شورای صدور مجوز و پروانه ساخت حضور دارند که کار را پیش می‌برند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید