• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 30 خرداد 1402
کد مطلب : 195036
+
-

کارت سوم در جیب آقای وزیر!

وزرای کابینه دولت سیزدهم تا امروز مجموعا «8کارت زرد» از مجلس دریافت کرده‌اند. جالب اینجاست که از این 8کارت، 3کارت به تنهایی به حمید سجادی اختصاص یافته‌است، به دونده‌ای که ظاهرا نمی‌تواند در دوران وزارت، از انتقادها فاصله بگیرد و مجلس را قانع کند. چرا این کارت‌های زرد به سجادی تعلق گرفته‌اند؟ آیا این وزیر توانسته شرایط ایده‌آلی را برای ورزش ایران فراهم کند؟ وزیر دیروز کارت سوم را از مجلس گرفت. با این کار آینده او در دولت چطور رقم می‌خورد؟

   3اخطار به چند دلیل
اولین بار 11مرداد سال گذشته بود که سجادی در صحن علنی مجلس، پاسخ قانع‌کننده‌ای به سؤالات نمایندگان نداد و کارت زرد گرفت. نماینده شهرکرد، پرسیده بود که آیین‌نامه قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان که 18ماه از تصویبش گذشته به تأیید هیأت دولت نرسیده است. در آن جلسه سجادی با 112رأی موافق و 120رأی مخالف، برای نخستین‌بار با کارت زرد روبه‌رو شد. دی‌ماه همان سال، این شرایط برای سجادی تکرار شد. این بار ماجرا بیشتر به فوتبال مربوط می‌شد و نماینده اهواز در مورد حذف 2باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران از آسیا، هزینه‌های نجومی در فوتبال ایران و شرایط خاص فدراسیون از سجادی سؤال کرد. پاسخ‌های وزیر ورزش بازهم قانع‌کننده نبود و 86رای موافق و 136رای مخالف موجب شد سجادی برای دومین بار کارت زرد دریافت کند. سجادی همین روز گذشته با سومین سؤال مواجه شد. نماینده شیراز به‌علت بی‌عدالتی در توزیع زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی در کشور و کوتاهی در اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور و وعده‌های اعلام شده وزیر درخصوص ساخت تأسیسات ورزشی، از وزیر سؤال کرد. این بار سجادی پس از ارائه توضیحات، 63رای موافق و 146رای مخالف داشت. نگاهی به سیر همین آرا نیز نشان می‌دهد که سجادی به مرور زمان اعتماد بخش اعظمی از نمایندگان را از دست داده است.

   حال ورزش خوب نیست
البته که کارت زرد سوم وزیر بیشتر به مشکلات زیرساختی مربوط می‌شود اما حال این روزهای ورزش ایران هم اصلا خوب نیست. باشگاه استقلال دوباره از آسیا حذف شده و هنوز مربی ندارد و آنچه این روزها در فدراسیون‌های مختلف اتفاق می‌افتد، آیینه تمام‌نمایی از شرایط خاص ورزش ایران است. در بعضی از رشته‌ها مشکل مدیریتی و ساختاری را می‌شود دید. شاید همه این مسائل را نشود به مدیریت سجادی ربط داد اما آشفتگی مدیریتی ورزش در دوران او را هم نمی‌شود کتمان کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید