• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 30 خرداد 1402
کد مطلب : 195037
+
-

عنایت به جام!

درست همزمان با تیم ملی ایران که در تورنمنت قهرمانی آسیای مرکزی شرکت کرده، تیم ملی امید در رقابت‌های امیدهای غرب آسیا به میدان رفته است، 2 رقابتی که قبل از این برگزار نمی‌شدند و حالا ایران با همه ظرفیت‌هایش در آنها شرکت کرده است. جالب اینکه تیم بزرگسالان ایران از نگاه فدراسیون به آسیای مرکزی تعلق دارد و تیم امید هنوز متعلق به غرب قاره آسیاست! به هر حال درست در همان روزی که امیرقلعه‌نویی و شاگردانش برای بردن تورنمنت کافا مبارزه می‌کنند، رضا عنایتی و پسرانش در فینال امیدهای غرب آسیا با عراق مسابقه خواهند داد.

   از سوریه تا عراق؛ یک مسیر ناهموار
تیم امید ایران مسابقات‌ امیدهای غرب آسیا را با یک پیروزی روبه‌روی سوریه شروع کرد اما در دومین بازی غافلگیر شد و به سختی توانست بازی با فلسطین را به تساوی بکشاند. اردن حریف تیم ملی در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها بود. این مسابقه با تساوی بدون گل تمام شد و در نهایت درخشش خالدآبادی در پنالتی‌ها، تیم ملی را به مرحله فینال رساند. تیم عنایتی تا امروز فقط یک مسابقه در وقت قانونی برده و هنوز فرم خوبی ندارد. اتفاقی که البته با توجه به زمان کمی که در اختیار کادر فنی بوده، چندان غافلگیرکننده به‌نظر نمی‌رسد.

   فینال، بدون استراحت!
نکته عجیب در مورد فینال امیدهای غرب آسیا، زمان بسیار کم تیم‌ها برای آماده شدن جهت شرکت در این مسابقه است. ایران کمتر از 48ساعت فرصت دارد تا در دیدار فینال به میدان برود و به همین‌خاطر قرار است تیم بدون تمرین خودش را به این بازی برساند! این ماجرا ممکن است حتی به مصدومیت چند ستاره تیم ملی نیز بینجامد. چرا که امیدها با ترکیب بسیار کاملی در این تورنمنت حاضر شده‌اند و تقریبا همه نفرات اصلی تیم نیز روبه‌روی اردن به زمین مسابقه رفته‌اند. شاید همین فاصله کم بین برگزاری نیمه نهایی و فینال، سطح این تورنمنت را به‌خوبی به تصویر می‌کشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید