• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 22 خرداد 1397
کد مطلب : 19414
+
-

صدور دستور برای حل سریع مشکل آب شرب آبادان و خرمشهر


حل مشکل آب شرب خرمشهر و آبادان در اولویت نخست وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا قرار گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور دیروز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به برخی گزارش‌ها درخصوص وضعیت نامناسب آب شرب شهرهای آبادان، خرمشهر و اصفهان بر ضرورت تمرکز برای حل مشکل آب شرب این شهرها تأکید کرد. او با اطمینان به مردم آبادان برای حل مشکل آب شرب در کوتاه‌ترین زمان ممکن، از وزیر نیرو، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء خواست بر این موضوع تمرکزی ویژه داشته باشند و حل مشکل آب شرب آبادان و خرمشهر را به‌عنوان یک اولویت ویژه در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت آب شرب با کیفیت مناسب را به مردم این مناطق برسانند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم در این جلسه از بررسی و مطالعه شرایط جدید کشور توسط کارشناسان این سازمان خبر داد و گفت: منابع مالی کشور برای بدبینانه‌ترین شرایط موجود مورد مطالعه قرار گرفته است و برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای اولویت‌بندی منابع مالی انجام شده تا آسیب‌ها و اثرگذاری تحریم‌ها بر کشور به حداقل ممکن کاهش یابد. در این جلسه همچنین پس از بحث و بررسی وضع آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر و پس از تأکید معاون اول رئیس‌جمهور بر سرعت بخشیدن به روند حل این چالش قرار شد با حضور وزیر نیرو، رئیس سازمان برنامه و بودجه و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در این خصوص جلسه‌ای برگزار شود و برنامه‌ریزی‌های لازم برای حل مشکل آب شرب آبادان و خرمشهر انجام و تدابیری اتخاذ شود تا مشکل مردم این مناطق به سرعت حل و فصل شود.

دستور جهانگیری برای تأمین آب با کیفیت برای شهروندان آبادان و خرمشهر در حالی صادر شده است که در روزهای اخیر مردم و مسئولان این دو شهر نسبت به شوری آب هشدار داده‌اند. به گفته غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان روزانه یک میلیون و 200هزار مترمکعب آب شرب در خوزستان تولید می‌شود اما تصفیه خانه‌ها قادر به تصفیه این حجم از آب نیستند.

اوگفته است: مشکل آب شرب در بسیاری از استان‌های کشور «کمی» است اما در خوزستان با مسئله کمیت و کیفیت آب شرب روبه‌رو هستیم به‌نحوی که هرچند آب شرب خوزستان بهداشتی و سالم است اما در بسیاری از نقاط مانند خرمشهر و آبادان قابل تحمل نیست. او افزود: توسعه احداث تصفیه خانه در آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بندرامام و شادگان در دستور کار قرار دارد. هفته گذشته صادق حقیقی پور، مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان با بیان اینکه 40درصد از آب شرب تولیدی استان هدر می‌رود، خبر داد: میزان شوری آب در رودخانه بهمنشیر به 11هزار و 300میکروموس بر مترمکعب و شوری آب کارون در محدوده شهرستان خرمشهر به18هزار میکروموس بر مترمکعب رسیده است. به گفته او، میزان شوری آب شرب در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شهرهای پایین دست کارون 3برابر حد استاندارد است. او افزود: درحال حاضر احداث آب شیرین کن در چوئبده، آبادان، رامهرمز، شادگان و دارخوین، بندر امام و ماهشهر در دست ساخت هستند که با وارد مدار شدن آنها کیفیت آب شرب در بسیاری نقاط استان بهبود می‌یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید