• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 20 خرداد 1402
کد مطلب : 194049
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/nZ8GY
+
-

نقل قول

ثبت درخواست گذرنامه‌های زیارتی
 سردار علی ذوالقدری، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه: از 28تیرماه امکان ثبت درخواست برای «گذرنامه‌های زیارتی» فراهم می‌شود و زائران اربعین می‌توانند برای دریافت «گذرنامه‌های زیارتی» اقدام کنند. تقاضا برای دریافت این گذرنامه از طریق اپلیکیشن «پلیس من» ممکن است و متقاضیانی که قبلا گذرنامه داشته‌اند، بدون مراجعه حضوری می‌توانند گذرنامه را دریافت کنند.  اطلاعات بیش از 70درصد افرادی که برای صدور گذرنامه درخواست داده‌اند در سیستم ثبت است و برای احراز هویت و تطابق عکس نیازی به حضور در دفاتر پلیس+10 ندارند.گذرنامه‌های زیارتی 20 تا 30درصد از گذرنامه‌های بین‌المللی ارزان‌تر است و تعداد صفحات آنها هم یک‌سوم گذرنامه‌های اصلی است. اعتبار این گذرنامه‌ها 5ساله است.

ارائه ۲۸هزار خدمات درمانی به حجاج
سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر:  از روز سوم خرداد و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا پایان روز ۱۸خرداد، ۲۸هزارو۳۸۳ خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز هلال‌احمر ایران به حجاج ارائه شده است.در این مدت درمجموع ۸۰هزارو۳۸مورد ویزیت عمومی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی و ۹۹۷مورد نیز ویزیت پزشکان متخصص به حجاج و همچنین ۱۴۳مورد بستری اورژانس، ۶۹۴مورد خدمات پاراکلینیکی شامل نوار قلب، عکس رادیولوژی و غیره، 4هزارو۶۹۶مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم‌تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

امروز آخرین مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد
علیرضا کریمیان، مشاور رئیس و مدیرکل روابط‌عمومی سازمان سنجش آموزش کشور: از مجموع داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال۱۴۰۲ تعداد ۳۵۵هزار نفر مجاز شده‌اند که تاکنون ۱۷۳هزار نفر نسبت به انتخاب رشته اقدام کردندو امروز
( ۲۰خرداد) آخرین فرصت انتخاب رشته است.در آزمون کارشناسی ارشد سال۱۴۰۲ تعداد ۴۷۱هزارو۵۲۸نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۵۵هزار نفر زن و ۲۱۶هزارو۵۲۸ نفر مرد بودند. این آزمون در بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۱اسفند‌ماه و صبح و بعدازظهر روز جمعه ۱۲اسفندماه سال۱۴۰۱ برگزار شده است. فرصت انتخاب رشته تمدید نخواهد شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :