• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
جمعه 19 خرداد 1402
کد مطلب : 193951
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/pg72r
+
-

رویدادهای متنوعی در ماه‌های اخیر از سوی سازمان فرهنگی و هنری برگزار شده است

شهر پرستاره

شهر پرستاره

همواره شهروندان در کانون اهداف برگزاری برنامه‌های مدیریت شهری مدنظر قرار دارند و در این میان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در این راه نقش پررنگ و تاثیرگذاری در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب برای غنی‌سازی اوقات شهروندان داشته است. به طوری که در ماه‌های اخیر ده‌ها برنامه از سوی این سازمان برگزار شده و توانسته در هر فصل و به هر مناسبتی به بهترین شکل پذایری مردم شهر باشد. رویدادهای فرهنگی و اجتماعی‌ای که در گوشه وکنار پایتخت میزبان شهروندان بود و البته این برنامه‌ها همچنان با موضوعات جدید و در مناسبت‌های مختلف اجرا خواهدشد.

راهپیمایی جاماندگان
راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی (ع) ۲۶ شهریورماه از میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی‌(ع) به نیابت از پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا در تهران برگزار شد.

باشگاه صدتایی‌ها
همزمان با سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، مرحله جدید باشگاه کتابخوانی ۱۰۰ تایی‌ها از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، اجرا شد. این طرح تابستان سال ۱۴۰۰ برای مخاطبان کودک و نوجوان طراحی شد و در مرحله دوم در تابستان سال ۱۴۰۱ توانست 2 هزار و ۷۰۶ عضو را به کتابخانه‌های سازمان جذب کند.

با بازی
نخستین جشنواره بازی‌های تابستانی با رویکرد ترویج شادی و نشاط اجتماعی در شهر و خانوادگی در ۳ هفته متوالی در مناطق ۲، ۵، ۶، ۷، ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۸، ۲۱ و ۲۲ شهر تهران از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بودکه تیرماه سال گذشته اجرا شد و فضای شادی را برای خانواده‌های تهرانی ایجاد کرد.

عطر سیب
بیستمین نمایشگاه «عطر سیب» دوم مردادماه سال ۱۴۰۱ در میدان امام حسین (ع) شهر تهران برگزار شد. کمک به تجهیز و تأمین نیازهای هیئت‌های عزاداری پایتخت شامل پرچم و کتیبه هیئت، مواد غذایی، تجهیزات برقی و صنعتی، محصولات فرهنگی، ظرف یکبار مصرف و ... از جمله اهداف برگزاری این  نمایشگاه بوده است.

صددانه یاقوت
در روزهای ۲۸ آبان تا ۱۱ آذرماه سال گذشته در فرهنگسراهای ولا، اشراق، خاوران و بهمن برگزار شد. این جشنواره با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در فضایی بانشاط همراه بود و اهدافی مانند معرفی و آشنایی مخاطبان و شهروندان با مزایا و خواص انار و حمایت از باغداران و تولیدکنندگان انار را دنبال ‌کرد.

ماجرای اردو
ماجرای اردو، عنوان برنامه‌ای است که تابستان ۱۴۰۱ با هدف کشف استعداد و توانایی نوجوانان برگزار شد. این برنامه شامل برپایی تورهای نیم‌روزه ویژه نوجوانان دختر و پسر ۱۳ تا ۱۸ ساله در ۹ فرهنگسرای مناطق ۳، ۴، ۸، ۱۱، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۲۰ و فرهنگسرای امام(ره) بود.

گره‌گشا

همزمان با ایام فاطمیه برنامه گره‌گشا در قالب ۳۲ عنوان برنامه فرهنگی هنری به صورت مجازی و حقیقی برگزار شد.

شب چراغ
۴۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری با ۱۰۸ اجرا به مناسبت شب یلدا بود که با دو رویکرد بهبود فرهنگ شهروندی در موضوع صله‌رحم و توجه خانواده‌ها به حوزه شعر و ادبیات برگزار شد.

با تو خوشبختیم
تقریبا ۷۳ برنامه فرهنگی و هنری با ۱۵۹ اجرا با 3 رویکرد تقویت ارزش و مقام پدر، تقویت ارتباط شهروندان با خدا و تعظیم و بزرگداشت مقام حضرت علی (ع) است که در روز پدر در برنامه باتو خوشبختیم برگزار شد.

ایران عزیز
جشنواره ایران عزیز، عنوان برنامه‌ای بود که از ۲۰ تا ۲۹ مهرماه به مناسبت هفته وحدت، با هدف معرفی فرهنگ اقوام ایرانی در دریاچه شهدای خلیج‌فارس برگزار شد. در این جشنواره ۳۵۰ غرفه عرضه محصولات استان‌ها میزبان مردم بود.

کاتبان سوگ
کارگاه پارچه‌نویسی عاشورایی از دیگر برنامه‌هایی بود که توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، مرداد ماه سال ۱۴۰۱ به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت اباعبدالله(ع) برگزار شد. احیای سنت‌های اصیل در عزاداری، اشاعه فرهنگ عاشورا از دریچه هنر و حمایت از هنرمندان خوشنویس از اهداف این برنامه بود.

نذری اربعین
ساخت ۴۰هزار دست‌سازه نمدی ویژه کودکان، توسط ۲هزار نفر از بانوان داوطلب و پویش پخت نذری اربعین و توزیع آن در روز راهپیمایی اربعین در ۱۴ نقطه در میان زائران شهر تهران طرفداران بسیاری داشت.

ایران آینده
در روزهای ۱۱ تا ۲۰ آبان سال گذشته و همزمان با فرا رسیدن هفته ملی نوجوان برای گروه سنی ۹ تا ۱۸ سال در باغ کتاب تهران برگزار شد. این جشنواره شامل 4 بخش اصلی بازی‌ها، غرفه‌ها، استیج و نمایش فیلم بود.

مادران چشم به‌راه
تجلیل از ۳۰مادر شهدای جاویدالاثر مناطق ۲۲ گانه شهر تهران همزمان با میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان از دیگر برنامه‌های شاخص سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در سال گذشته بود.

شهر امید
همزمانی نوروز و ماه رمضان امسال، منجر به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در راستای پر کردن اوقات فراغت خانواده‌ها در دریاچه شهدای خلیج‌فارس شد و اوقات خوشی را برای شهروندان رقم زد.

آیه‌های سبز
آیه‌های سبز، عنوان برنامه‌ای است که به مناسبت روز درختکاری از ۱۴ تا ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد. کاشت ۱۰۰ نهال به یاد ۱۰۰ نفر از مفاخر فرهنگی شهر تهران در سده گذشته و نیز کاشت درخت توسط شهروندان هر منطقه به یاد یکی از شهدای محله از جمله بخش‌های این برنامه بود.

نوجوونیم
این جشنواره بهمن ماه گذشته و به مناسبت چهل‌و‌چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد و معرفی نوجوانان برگزیده و دارای استعدادهای ویژه، در محورهای مختلف در بخش فردی و توانمندی‌های گروهی برای مشارکت نوجوانان متولد ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ تهرانی، در مناطق ۲۲ گانه تهران از اهداف این جشنواره بود.

ما عاشق محمدیم

از دیگر برنامه‌هایی است که توسط سازمان فرهنگی و هنری به مناسبت مبعث و با هدف ترویج فضایل اخلاقی حضرت رسول اعظم(ص) در تعمیق بخشیدن به الگوهای فرهنگی شهروندان برگزار ‌شد. برپایی ۴۰ موکب در ۳روز در نقاط پرتردد شهر تهران و راه‌اندازی کارناوال عطر گل محمدی از جمله بخش‌های این برنامه  بود.

به‌نام مادر
به‌نام مادر، عنوان جشنواره‌ای بود که همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر برگزار شد. برپایی ایستگاه‌های فرهنگی به نام مادر در ۱۱۰ نقطه منتخب با برنامه‌های متنوع در شهر تهران از بخش‌های آن بود.

ایران پیروز
همزمان با فرا رسیدن ایام جام جهانی برگزار شد و شامل اجرای برنامه‌های متنوع با حضور خانواده‌ها به ویژه نوجوانان در ۶ بخش اصلی در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ شهر تهران بود.

شهر پرستاره
با شعار «ما مقتدریم» به مناسبت هفته دفاع مقدس و با دو رویکرد محتوایی افزایش آگاهی تاریخی مردم نسبت به دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیش‌بینی شده  بود. شهر پرستاره شامل ۸۱ عنوان برنامه فرهنگی و هنری و در مجموع 2هزار و ۳۹۲ اجرا بود.

















 

این خبر را به اشتراک بگذارید