• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 18 خرداد 1402
کد مطلب : 193872
+
-

رونمایی از جدیدترین سگ روباتیک چین

روباتیک
رونمایی از جدیدترین سگ روباتیک چین

شرکت دیپ روبوتیکس (Deep Robotics) از عرضه جدیدترین سگ روباتیک هوشمند خود موسوم به 3Lite در اروپا از سپتامبر ۲۰۲۳ خبر داده است. به گزارش وب‌سایت آی‌ای، شرکت Deep Robotics به تازگی در کنفرانس بین‌المللی روباتیک و اتوماسیون(ICRA) در لندن از آخرین نسخه روبات هوشمند چهارپای خود به نام 3Lite رونمایی کرد. 4مدل مختلف در مجموعه روبات‌های 3Lite وجود دارند که مدل پایه آن موسوم به Basic با قیمت۲۸۹۰ دلار برای علاقه‌مندان به فناوری عرضه می‌شود. 3مدل دیگر نیز به نام‌های Venture، Pro و LIDAR برای اهداف مطالعاتی علمی و آموزشی طراحی شده‌اند. شرکت Deep Robotics یک شرکت چینی متخصص در توسعه روبات‌های چهارپاست که یک ارتقای اساسی در جدیدترین سگ روباتیک آن را شاهد هستیم که قادر به حمل بارهایی تا ۷.۵کیلوگرم شده است و همچنین می‌تواند تا ۹۰دقیقه، 5کیلومتر راه برود.
جدیدترین روبات این شرکت دارای ۵۰درصد افزایش گشتاور نسبت به مدل 2Lite است که ثبات بیشتر و مصرف انرژی کمتر را امکان‌پذیر می‌کند.
3Lite می‌تواند از پله‌هایی تا ارتفاع ۱۵سانتی‌متر، نزدیک به حداکثر توانایی فعلی برای یک روبات چهارپا در اندازه خود با حداکثر سرعت 4متر در ثانیه بالا برود. این روبات همچنین می‌تواند پرش‌های افقی، پرش درجا، معلق زدن از جلو و سایر مانورهای دشوار مشابه را انجام دهد.
در مجموع، این روبات هوشمند جدید به‌گونه‌ای ساخته شده است که انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر باشد و ساختار ماژولار و باز را به نمایش بگذارد.
این روبات را می‌توان به‌گونه‌ای ارتقا داد که ماژول‌هایی مانند ماژول‌های هوش مصنوعی، پردازش لبه‌ها و دیگر انواع حسگرها را به راحتی به آن اضافه کرد.
همچنین می‌توان از طریق رابط‌هایی قابلیت درک سطوح، تشخیص نور و محدوده(LiDAR) و دوربین عمق، ناوبری خودکار، توقف خودکار، اجتناب از موانع، موقعیت‌یابی بصری و اسکن سه‌بعدی سایر توانایی‌های ادراکی آن را توسعه داد.
روبات 3Lite همچنین دارای توانایی جهت‌یابی در زمین‌های چالش‌برانگیز و انجام ماموریت‌های نجات اضطراری است. این روبات دارای ظرفیت‌های بازرسی، به‌ویژه در زمین‌های ناهموار پس از حوادث و بلایای طبیعی است.
شرکت سازنده این روبات می‌گوید که هدف اصلی از ساخت آن این است که از انسان‌ها در کارهای تکراری و پرخطر حمایت شود.
3Lite مجهز به تحرک پیشرفته ترکیبی و ساختار ماژولار باز، برای خدمت به اهداف آموزشی، تحقیقاتی و سرگرمی نوآورانه طراحی شده است. این سگ روباتیک باهوش می‌تواند با معرفی ویژگی‌های جدید حرکات پیچیده‌ای را انجام دهد.
به‌ گفته سازمان روباتیک چین، دانشگاه‌های معتبری مانند چینهوا، پکینگ و ادینبرو استفاده از سگ‌های روباتیک را برای اهداف تحقیقاتی پذیرفته‌اند. دانگشین ژنگ، مدیر محصول شرکت DEEP Robotics می‌گوید: درحالی‌که ما توانسته‌ایم جنبه‌های فنی 3Lite را توسعه دهیم، همچنین توانسته‌ایم قیمت آن را پایین بیاوریم تا برای تعداد بیشتری از کاربران بالقوه
مقرون به صرفه‌تر باشد.
از دیگر روبات‌های صنعتی این شرکت می‌توان به سگ روباتیک  20 Jueying X اشاره کرد که می‌تواند تا 85کیلوگرم بار را حمل کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید