• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 13 خرداد 1402
کد مطلب : 193531
+
-

حقایقی از 15خرداد

رهبری
حقایقی از 15خرداد

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نمازجمعه تهران 14خرداد سال61 اظهار داشتند: 15خرداد یک قیام مردمی بود. علت این قیام هم این بود که در روز عاشورای آن سال که مصادف با سیزدهم خرداد می‌شد امام امت حقایق افشا نشده تا آن روز را با مردم بی‌واسطه در میان گذاشتند و حقایقی را بیان کردند که این حقایق، آن‌روز برای خیلی‌ها حتی دست‌اندرکاران سیاست، قابل فهم نبود. اگر حافظه خطا نکرده باشد، جملات امام اینها بود که «اسرائیل می‌خواهد در ایران قرآن نباشد. اسرائیل می‌خواهد در ایران روحانیون نباشند. اسرائیل می‌خواهد در ایران اسلام نباشد».

عرصه عاشورایی
 رهبر معظم انقلاب در  دیدار جمعی از روحانیون که در 3خرداد سال74 برگزار شد، تأکید کردند: شروع نهضت  15 خرداد... به برکت عاشورا بود.... در 15خرداد که در سال چهل‌و دوی شمسی - 83قمری - با دوازدهم محرّم مصادف بود، امام بزرگوار ما رضوان‌الله‌تعالی‌علیه در عرصه عاشورایی و با بهره‌برداری به بهترین شکل ممکن از ماجرای عاشورا و محرم، توانستند پیام حق و دادِ برآمده از دل خود را به‌گوش مردم برسانند و مردم را متحول کنند. نخستین شهدای ما هم در ماجرای 15 خرداد، در تهران، ورامین و بعضی جاهای دیگر، همین سینه‌زن‌های حسینی بودند که آمدند و در معرض تهاجمِ دشمنِ عاشورا قرار گرفتند.

تأثیر شهدای قیام
مقام معظم رهبری در دیدار مردم ورامین‌ که 22خرداد سال82 انجام شد، درخصوص قیام 15خرداد تأکید کردند‌:در آن روز هیچ‌کس گمان نمی‌کرد روزی خواهد رسید که این شهدای مظلوم و گمنام، مثل ستاره‌های درخشان، نه فقط در آسمان ورامین، بلکه در آسمان ایران اسلامی خواهند درخشید. آنها در مظلومیت جان دادند و خدا به مظلومیت و غربت آنها برکت داد و مجاهدت آنها در پی خود مجاهدت‌های دیگری را به‌وجود آورد و حرکت حق، هر روز قوی‌تر و ستبرتر شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید