مژگان مهرابی-روزنامه نگار
فاطمه ناظر، دبیر کارگروه دختران دفتر معاونت زنان ریاست جمهوری از مزیتهای پلتفرم ویژه ی دختران میگوید....
گشتزنی در ویترین دخترانه
از چند روز پیش خبر خوشی فضای مجازی را پر کرده و آن راهاندازی «ویترین دخترانه» در پلتفرمهای داخلی«سروش پلاس» و «بله» است. یک اتفاق خوب برای دختران ایرانی تا از مطالب و محتوای ارزشمند بهرهمند شوند و بتوانند در فضایی سالم و بیحاشیه دنبال مطالبی باشند که باب سلیقهشان است. گشت وگذار در «ویترین دخترانه» امتیازهای زیادی نسبت به دیگر پلتفرمها دارد. اگر میخواهید بدانید، این گزارش را بخوانید. فاطمه ناظر، دبیر کارگروه دختران دفتر معاونت زنان ریاستجمهوری در اینباره توضیح میدهد.
فضای مجازی سالم و امن برای دختران
با دیدن «ویترین دخترانه» در سروش پلاس یا بله شاید برای شما دختر یا پسر نوجوان سؤال پیش بیاید که منظور از ویترین دخترانه چیست؟ یا اصلاً به چه کاری میآید؟ چرا فقط برای دختران؟ بد نیست از روی کنجکاوی هم که شده سری به آن بزنید و از نزدیک با بخشهای آن آشنا شوید. ویترین دخترانه در واقع یک فضای سالم برای رد و بدل کردن مطالب در فضای مجازی است. دختران 9تا 18سال میتوانند با گشتزنی در آن از محتوای خوبش استفاده کنند. محتوای آن با توجه به نیاز و سلیقهی شما دختر نوجوان تهیه شده است. معرفی کتاب، فیلم، انیمیشن، پادکست و کانالهای سرگرمی و شاد، بخشهای تشکیلدهندهی آن هستند. حضور در ویترین دخترانه مزیت دیگری هم دارد. این امکان برای نوجوانان فراهم شده تا اطلاعات و دانستههای خود را با هم درمیان بگذارند و رابطهی دوستی بین آنها برقرار شود.
چرا «ویترین دخترانه» ساخته شد؟
باید بگویم با بررسیهایی که در حوزهی دختران انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که دختران کشور ما با هویت دخترانهی اسلامی ایرانی خود غریبهاند. همین مشکلات زیادی را در جامعه بهوجود میآورد. خودتان کم و بیش بعضی از دردسرها را به چشم دیدهاید. برای همین تصمیم گرفتیم دختران نوجوان را با ماهیت اسلامی ایرانی خود آشنا کنیم. این کار نیاز به گفتمانسازی داشت. بستری را برای این کار درنظر گرفتیم. کسانی که دغدغهی کار برای نوجوان داشتند برای تولید محتوا پای کار آمدند. خیلیشان مثل خود شما نوجوان بودند. هر کس نظر خود را گفت و بعد از بررسیهای زیاد پلتفرم «ویترین دخترانه» ساخته شد. این ویترین دو ویژگی دارد. اول اینکه نوجوانان هر مطلبی را که نیاز داشته باشند و مناسب سنشان باشد، میتوانند استفاده کنند. دومین مزیت رقابتی آن است که بین تولیدکنندگان محتوا ایجاد میشود. فضای صمیمی ویترین دخترانه حلقهی اتصالی بین نوجوان و تولیدکننده محتوا بهوجود میآورد.
پنج شنبه 11 خرداد 1402
کد مطلب :
193473
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/Vm01v
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved