• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 7 خرداد 1402
کد مطلب : 193028
+
-

تروریست‌های سانسورچی

سانسور و پنهان‌سازی‌ عمدی یکی از تاکتیک‌های پرتکرار رسانه‌های ضد‌ایرانی است

گزارش
تروریست‌های سانسورچی

امیر خداداد-دبیر گروه فرهنگ

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ابتدای سال 1402«تهاجم رسانه‌ای بی‌سابقه را ابعادی از توطئه‌های پیوسته دشمنان خواندند» و به‌نظر می‌رسد امپریالیسم خبری متشکل از شبکه‎های «بی‎بی‎سی»، «صدای آمریکا» و... با تلاش گسترده خود در زمینه‎ کتمان حقیقت و بازنمایی غیرواقعی سعی در ایجاد جریان جدیدی برای به ثمر رساندن اهداف شوم خود دارند. این شبکه مخوف، با دروغ‎پردازی و شایعه‌پراکنی در سطوح بالا به ایجاد یک جنگ روانی گسترده علیه جمهوری اسلامی ایران مشغول است و به‌رغم ژست دسترسی آزاد به اطلاعات این عناصر‌، نباید جنبه‌هایی از رویکرد تروریستی آنها را در سانسور و شیطنت رسانه‌ای نادیده گرفت.‌

 فیلم‌های تکراری و قدیمی
یکی از تکنیک‌هایی که رسانه‌های معاند در کنار تکرار و بارش اطلاعات درست و نادرست به خورد مخاطبان می‌دادند، انتشار فیلم‌های تکراری و قدیمی یا انتساب یک فیلم به چند شهر برای پرحجم نشان دادن رویداد است. رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی با هدف تحریک به نافرمانی‌های مدنی در سواحل مازندران یک فیلم را در ایام عید امسال در بازه زمانی ۸روزه به نام ۳ شهر ساحلی مازندران منتشر کردند.

پنهان‌سازی‌ عمدی
سانسور و پنهان‌سازی‌ عمدی بخشی از خبر یکی از تاکتیک‌های پر تکرار رسانه‌های ضد‌ایرانی است که در رابطه با خبر‌های مربوط به محارب یا خبر‌های دستگاه قضایی به‌طور مستمر از این تکنیک در قالب توزیع محتوا‌های فریبنده استفاده می‌کنند. به‌طور مثال بی‌بی‌سی فارسی حکم قابل اجرا یکساله یکی از توهین‌کنندگان به مقدسات را ۱۸ سال حبس اعلام کرد درصورتی که حکم قابل اجرا براساس موازین قانونی یک سال به همراه پرداخت جریمه نقدی بود.

سکوت مرموز
در موضوعات مربوط به محاربه رسانه‌های ضد‌ایرانی به‌همراه عناصر مجازی خود اتهامات اصلی و ضدامنیتی افراد را سانسور  کرده و کلید‌واژه اعدام را برجسته‌سازی می‌کنند و در مقابل رسانه‌های فارسی زبان خارجی نسبت به نقض حکم اعدام توسط دیوان عالی کشور یا سکوت می‌کنند یا در بسته‌های کم بازدید محتوایی، بدون دادن ضریب از آن عبور می‌کنند.

در این بین وظیفه رسانه‌های جریان انقلاب این است که با رعایت جوانب صحیح و انتشار اطلاعات معتبر و درست، جنبه حرفه‌ای خود را در خدمت مردم بگذارد تا واقعیت‌ها با محتوای اصلی خود، انعکاس یافته و بدون ایجاد تحریف، ارتباط دقیق رسانه و مخاطب شکل بگیرد و محتوای خام خبری به شکل دقیق پرورانده شود و به‌طور مناسب در اختیار مخاطب قرار گیرد تا استفاده سلطه‌گرایانه از ابزار‌های ارتباطی علیه مردم ایران اسلامی که سبقه طولانی هم دارد، خنثی شود و این راهبردی است که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تأکید دارند و در نخستین روز سال 1402، در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی اشاره کردند: «همه افراد دارای توانایی سخن گفتن با مردم و صاحبان رسانه چه در فضای مجازی و مطبوعات و چه در صداوسیما را به امیدآفرینی فراخواندند.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید