• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 2 دی 1396
کد مطلب : 1930
+
-

مدیریت بحران

  اجرای طرح‌های ترافیکی تهران به حالت عادی بازگشت

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که طرح ترافیک و زوج و فرد از امروز شنبه 2دی به حالت عادی بازگشته است. سرهنگ حسن عابدی درباره نحوه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد از روز شنبه به ایسنا اظهار کرد: طرح ترافیک در ساعت ۱۷ و طرح زوج و فرد در ساعت ۱۹ به پایان می‌رسد. جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در عین حال از ادامه برخورد پلیس با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی خبر داد و گفت: طرح پلیس در برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی مربوط به زمانی خاص نیست و در تمام ایام سال ادامه خواهد داشت.

 

  تشکیل ستاد بحران با دستور شهردار تهران

مدیرکل دفتر شهردار تهران گفت که چهارشنبه‌شب و دقایقی پس از وقوع زلزله در تهران، ستاد مدیریت بحران شهر تهران با دستور شهردار تهران تشکیل شد. عبدالرحیم کرکه‌آبادی که چهارشنبه شب مسئولیت شهردار شب تهران را نیز بر عهده داشت به شهرنوشت، اظهار داشت: دقایقی بعد از وقوع زلزله آقای نجفی دستور فوری برای تشکیل ستاد مدیریت بحران شهر تهران را صادر کرد و بنده اجرای این دستور را پیگیری کردم.

 

  آماده‌باش شهرداری برای ارائه خدمات در هنگام بحران

معاون امور مناطق شهردار تهران با اشاره به تشریک مساعی تمام ارگان‌های و نهادها در زلزله تهران، گفت: تمام امکانات شهرداری تهران برای ارائه خدمات به شهروندان بسیج شد و نیروهای شهرداری در حالت آماده‌باش هستند. حسن رباطی به شهرنوشت افزود: سوله‌های مدیریت بحران شهرداری که برای همین هدف در دهه70 با همکاری مطالعاتی «جایکا» به‌عنوان سازمان مؤثر کشور ژاپن در این حوزه با ایمنی ایستایی لازم احداث شد، آماده پذیرش مردم درصورت نیاز هستند.  

   مترو، پناهگاهی امن در هنگام وقوع زلزله است

شرکت بهره‌برداری متروی تهران آمادگی دارد تا درصورت اعلام مدیریت بحران، هنگام وقوع بحران، ایستگاه‌های مترو را به‌عنوان سازه‌ای امن در اختیار شهروندان بگذارد. به گزارش همشهری، فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: موضوع زمین‌لرزه از ابتدای ساخت ایستگاه‌‌ها مورد توجه بوده و تمام محاسبات آن منطبق بر استاندارد برای مقابله با زمین‌لرزه تعریف و اجرا شده است. مترو به‌عنوان پناهگاهی امن کاربرد دارد و درصورت وقوع زلزله از ایستگاه‌ها و تونل‌های مترو می‌توان به‌عنوان پناهگاه استفاده کرد. وی با تأکید بر اینکه امداد‌رسانی در ساعات اولیه وقوع زلزله نقش مهمی در کاهش خسارات دارد، ادامه داد: مترو به‌عنوان شهر زیرزمینی این قابلیت را هم دارد که ادوات امداد‌رسانی را به نقاط مختلف شهر با بیشترین سرعت برساند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید