• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 21 خرداد 1397
کد مطلب : 19242
+
-

توشاک و شفر؛ ملاقات بعد از 41سال

قرارداد 3ساله تراکتورسازی تبریز با «جان توشاک» مربی سرشناس اروپایی یکی از مهم‌ترین اخبار این روزهای فوتبال ایران بود. سرمربی ولزی که سابقه هدایت رئال و قهرمانی لالیگا را هم در کارنامه دارد از این نظر حتی نسبت به کارلوس کی‌روش که در کسب قهرمانی همراه با رئال ناکام بوده احساس برتری می‌کند. در عوض کی‌روش سابقه حضور در 3جام‌جهانی همراه با پرتغال و ایران را داشته اما توشاک به‌خاطر ولزی بودن و تعهد به تیم‌ملی کشور خود تجربه جام‌جهانی را ندارد. او در زمان بازی هم یک گوش چپ فوق‌العاده و همبازی کوین کیگان و متعلق به نسل طلایی لیورپول بوده است. 
نکته جالب اینجاست که در سال۱۹۷۷ و در مسابقه فینال اروپا بین لیورپول و بورسیا مونشن‌گلادباخ همین جان توشاک، گوش چپ لیورپول بود و در تیم بورسیا مونشن گلادباخ نیز وینفرد شفر سرمربی کنونی استقلال بازی می‌کرد. بر این اساس می‌توان گفت جان توشاک و وینفرد شفر پس از ۴۱سال در ایران به هم رسیده‌اند. هر چند این روزها هوش و حواس همه فوتبال‌دوستان ایرانی متوجه جام‌جهانی فوتبال در روسیه است اما لیگ فوتبال خودمان هم به‌زودی با مربیان خارجی سرشناس خود آغاز می‌شود. مربیانی که تا سال‌ها می‌توانند بر فوتبال ایران اثر مثبت بگذارند.
    تبریک ساغلام به توشاک
ارطغرول ساغلام، سرمربی سابق تراکتورسازی نیز در صفحه شخصی خود انتخاب جان توشاک را به او تبریک گفت. ساغلام که پست سرمربیگری تراکتور را به توشاک تحویل داده در صفحه شخصی‌اش یادآوری کرده که زمانی شاگرد همین سرمربی ولزی بوده است. او نوشت: «باشگاه تراکتورسازی که در فصل گذشته با آن کار کرده بودم با جان بنجامین توشاک، سرمربی پیشین من در دوران بازیگری‌ام، در فصل جدید موافقت کرد. من دوباره از خانواده تراکتورسازی و همه کسانی که از آن حمایت می‌کنند تشکر می‌کنم. زیرا من افتخار می‌کنم که بخشی از آن باشم، چرا که باشگاه قدیمی موفقی بوده است. من امیدوارم که هم باشگاه و توشاک در فصل آتی موفق باشند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید