• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 31 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192384
+
-

درخواست جدید آمنه بهرامی

کوتاه از حادثه
درخواست جدید آمنه بهرامی

آمنه بهرامی دختری که 19سال قبل از سوی خواستگارش هدف اسیدپاشی قرار گرفت و پرونده‌اش تبدیل به جنجالی‌ترین پرونده اسیدپاشی در این سال‌ها شد، دیروز به دادسرای جنایی تهران رفت و خواستار پرداخت دیه از سوی متهم اسیدپاش شد.
به گزارش همشهری، این پرونده جنجالی دوازدهم آبان سال‌83به جریان افتاد. آن روز آمنه در حال بازگشت از محل کارش به خانه بود که در پارکی حوالی پل سیدخندان هدف حمله اسیدی پسری قرار گرفت که او را خوب می‌شناخت. مجید هم‌دانشگاهی آمنه بود و بارها از او خواستگاری کرده و جواب رد گرفته بود اما باز هم دست‌بردار نبود. او بعد از اینکه آخرین تلاش‌هایش برای به‌دست آوردن دل آمنه بی‌نتیجه ماند، تصمیم به انتقام‌جویی هولناکی گرفت. پسر جوان بعد از تهیه یک ظرف اسید، در مسیر بازگشت آمنه به خانه کمین کرد و بعد از عملی کردن نقشه‌اش، پا به فرار گذاشت. آن روز شاهدان ماجرا، آمنه را به بیمارستان منتقل کردند و از همان روز ماراتن درمان او شروع شد؛ درمانی که در ایران و اسپانیا ادامه داشت و به‌رغم انجام چندین عمل جراحی، نتیجه‌بخش نبود و آمنه سرانجام بینایی هر دو چشمش را از دست داد. از سوی دیگر متهم اسیدپاش دستگیر و در دادگاه محاکمه و به کوری هر دو چشم محکوم شد؛ حکم کم‌سابقه‌ای که تا پیش از آن در کشور اجرا نشده بود. این حکم در دیوان‌عالی کشور تأیید شد و پس از طی کردن پیچ‌وخم‌های قضایی به مرحله اجرا رسید. سرانجام در سال 90 یعنی 7سال پس از گذشت حادثه مجید به بیمارستان دادگستری منتقل شد تا حکم قصاص کوری دو چشم وی اجرا شود اما آمنه در آخرین لحظات و درحالی‌که همه‌‌چیز مهیا بود برای اجرای حکم، بینایی چشمان جوان اسیدپاش را به او بخشید و از قصاص گذشت کرد. پس از این اتفاق شیرین، جوان اسیدپاش از لحاظ جنبه عمومی جرم پای میزمحاکمه رفت و به پرداخت دیه، زندان و تبعید محکوم شد. وی پس از پایان دوران محکومیتش از زندان آزاد شده و برای گذراندن دوران تبعید به یکی از شهرهای جنوب‌شرق تهران فرستاده شد. اما درحالی‌که به‌نظر می‌رسید این پرونده برای همیشه مختومه شده، آمنه بهرامی دیروز قدم در اجرای احکام دادسرای جنایی تهران گذاشت و درخواست تازه‌ای را مطرح کرد؛ تعیین تکلیف دیه.
وی گفت: جوان اسیدپاش به پرداخت دیه محکوم شده اما تا به‌حال پولی درخصوص دیه به من پرداخت نکرده است. در سال 90 مبلغ 55 میلیون تومان توسط خیرین جمع و به من پرداخت شد تا برای ادامه درمانم به بارسلونا بروم اما متهم و خانواده‌اش هرگز پولی به‌عنوان دیه به من پرداخت نکرده‌اند. درخواست من این است که متهم هرچه زودتر مبلغ دیه را براساس مبلغی که امسال تعیین شده تهیه کند و به من بپردازد. به‌دنبال درخواست تازه آمنه، بررسی‌ها درباره این ماجرا آغاز شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید