• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 31 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192367
+
-

گزینه‌های برقی پیش روی صنعت

شرکت توزیع برق تهران 3گزینه را پیش روی صنایع و شهرک های صنعتی قرار داده تا براساس آن انتخاب کنند که چگونه اقدام به مدیریت مصرف برق خود در تابستان امسال خواهند کرد. وزارت نیرو می‌گوید: اگر صاحبان واحدهای تولیدی و به‌ویژه صنایع انرژی بر، چون سیمان و فولاد ‌ الگوی مصرف برق خود در ساعت پیک را اصلاح کنند، مشکلی پیدا نخواهند کرد. به گزارش همشهری، کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران تأکید کرد: مشترکان پر مصرف، مورد رصد جدی قرار می‌گیرند و درصورت عدم ‌رعایت، با محدودیت روبه‌رو می‌شوند.
حالا مهم‌ترین دغدغه صنایع انرژی بر این است که آیا قرار است با قطعی برق مواجه شوند؟ شرکت توزیع برق می‌گوید: ممکن است برق این صنایع سهمیه‌بندی شود و باید صنایع یکی از 3برنامه پیشنهادی را که شامل همکاری از تاریخ ۱۵ خرداد تا ۱۵شهریور، کاهش بار ۳۰درصد از ساعت ۱۱ تا ۲۳، همکاری از تاریخ اول تیرماه تا ۳۱ مردادماه، کاهش بار۶۰درصدی از ساعت ۱۱ تا ۲۳ و همکاری از تاریخ ۲۴ تیرماه تا ۲۴مردادماه کاهش بار ۹۰درصد از ساعت ۱۱ تا ۲۳ می‌شود، انتخاب و در سامانه جامع مدیریت پیک بار کشور ثبت کنند.  اصل ماجرا این است که معمای اعمال محدودیت برق صنایع به یک چالش بین وزارت نیرو و صاحبان صنایع کشور تبدیل شده اما از سال گذشته، وزارت نیرو سیاست جدیدی را اعمال کرده تا صاحبان این کسب‌وکارها آزادی عملی بیشتری داشته باشند تا برق‌شان قطع نشود. مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق می‌گوید: امسال برنامه تامین برق پایدار صنایع انرژی‌بر، مثل سال گذشته است و حتی صنایعی که طی این مدت نسبت به احداث نیروگاه اقدام کرده‌اند، از معافیت کامل در برنامه‌های مدیریت مصرف برخوردارند. او درخصوص سهمیه‌بندی صنایع فولاد و سیمان، اظهار داشت: امسال نیز برنامه تامین برق پایدار صنایع که غالباً مشترک شرکت‌های برق منطقه‌ای هستند، طبق برنامه، تامین انرژی خواهد شد و مشکلی در تامین برقشان نداریم.
این مقام مسئول توضیح می‌دهد؛ صرفاً تعداد محدودی از صنایع فولاد و سیمان مشترک شرکت‌های توزیع هستند که برنامه آنها نظیر برنامه هماهنگ شده با وزارت صمت خواهد بود و برنامه‌های گذر از دوره اوج مصرف وزارت نیرو برای صنایع که با هماهنگی و همکاری سایر نهادهای ذینفع، ازجمله وزارت صمت تدوین شده شامل بسته کامل حمایتی از تولید و اشتغال است.
رجبی مشهدی می‌افزاید: از پیش‌فرض‌های اولیه برنامه امسال تامین کافی محصولات تولیدی صنایع برای نیاز مصرف کشور و همچنین نبود تکانه و ثبات در قیمت بازار و مهار تورم است که با همکاری وزارت صمت تعیین و ابلاغ شده است. حالا باید منتظر ماند و دید تامین برق صنایع در تابستان پیش رو چه وضعیتی پیدا می‌کند؛ چرا که خط قرمز دولت تامین برق مطمئن بخش خانگی است و در این صورت اعمال محدودیت کمتر بستگی به میزان مشارکت مردم در مصرف برق خواهد داشت.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید