• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
یکشنبه 31 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192338
+
-

اراک؛ دومین شهر موفق کشور در تفکیک پسماند از مبدأ

خبر روز
اراک؛ دومین شهر موفق کشور در تفکیک پسماند از مبدأ

اراک دومین شهر موفق کشور در تفکیک پسماند از مبدأ شناخته شد.به گزارش ایرنا، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با اعلام این خبر گفت: دلیل اصلی این مهم همکاری شهروندان اراکی در تفکیک از مبدأ پسماندهای خشک و حمایت آنها از محیط‌زیست است. مهدی فدوی درخصوص نحوه فعالیت اپلیکیشن اکو در یک سال گذشته افزود: سامانه هوشمند جمع‌آوری پسماندهای خشک شهری خرداد‌ماه سال گذشته فعالیت خود در شهر اراک را آغاز کرد و ‌ تا‌کنون ۸۲۰تن پسماند خشک جمع‌آوری و به همین اندازه نیز از دفع پسماند و ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی جلوگیری کرده است.
فدوی ادامه داد: در حال حاضر میانگین جمع‌آوری پسماندهای خشک توسط اپلیکیشن اکو با همراهی شهروندان حدود ۲۰تن در هفته است و همین امر نشان‌دهنده شکستن رکوردهای تفکیک از مبدأ در شهر اراک و سپس در سطح کشور است.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: ۱۵هزارو۲۹۰ خانواده اراکی با استقبال شهروندان از فعالیت سامانه جمع‌آوری و خرید پسماندهای خشک به جمع حامیان محیط‌زیست و تفکیک‌کنندگان پسماند خانگی پیوستند.
فدوی، یادآور شد: فروش پسماندهای خشک ‌توسط خانوارهای اراکی اولویت اصلی حمایت از طرح تفکیک از مبدأ شهرداری نیست بلکه اولویت آنها فرهنگ‌سازی‌ برای تفکیک پسماند از مبدأ و توجه بیشتر به محیط‌زیست و کاهش دفن پسماند در طبیعت است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید