• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 25 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191854
+
-

سلامت روان بایدن، زیر ذره‌بین کنگره

همزمان با نزدیک شدن جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به آخرین سال دوره ریاست‌جمهوری خود و پس از اینکه او حدود 3 هفته پیش به‌صورت رسمی اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا در سال 2024شرکت خواهد کرد، به تازگی بیش از ۶۰ قانونگذار آمریکایی در نامه‌ای به کاخ سفید از جو بایدن خواستند آزمایش صلاحیت روانی و ادراکی بدهد و یا از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ خارج شود.
 واشنگتن اگزمینردر این ارتباط گزارش داده است که این نامه با امضای ۶۱ نماینده جمهوری‌خواه و با رهبری «رونی جکسون»، نماینده تگزاس در کنگره نوشته شده است. جکسون در این نامه نوشت که جمهوری‌خواهان نگران توانایی و وضعیت شناختی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای اداره این کشور بعد از انتخابات ۲۰۲۴ هستند. جمهوری‌خواهان در این نامه نوشتند «ما باور داریم که فارغ از جنسیت، سن یا جهت‌گیری سیاسی، تمام روسای جمهوری باید دارای توانایی‌های ذهنی صحیح باشند. شما در دوره ریاست‌جمهوری خود 2 دوره آزمایش‌های جسمانی داده‌اید، یک‌بار در نوامبر ۲۰۲۱ و دیگری در فوریه ۲۰۲۳. اما به‌نظر می‌رسد که هیچ ارزیابی شناختی از شما انجام نشده است و اگر شده، نتایج‌اش از مردم پنهان مانده است.»

رفتارهای غیرمعمول رئیس‌جمهور آمریکا
تأکید این نامه روی توانایی‌های شناختی بایدن است که پیرترین و رکورددار مسن‌ترین رئیس‌جمهور آمریکاست. این تأکید از آن رو صورت گرفته که تاکنون در دفعات متعددی، رئیس‌جمهور آمریکا در برخی مراسم‌ و دیدارهای رسمی افراد را با دیگران اشتباه گرفته و یا رفتارهای غیرمعمول از خود نشان داده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید