• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191504
+
-

رایزنی با سازندگان گوشی برای تماس تصویری

ارتباطات
رایزنی با سازندگان گوشی برای تماس تصویری

وزیر ارتباطات از رایزنی با برخی سازندگان گوشی‌های اندرویدی مثل سامسونگ و هواوی برای فعال کردن تماس تصویری خبر‌داد. به‌گزارش همشهری، این خبر در حالی اعلام می‌شود که پیش از این عیسی زارع‌پور از برقراری تست تماس تصویری اپراتورها خبر داده بود و حتی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سقف تعرفه یک دقیقه تماس ویدئویی برای سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری را مبلغ 150تومان تصویب کرد. اواخر فروردین‌ماه هم امکان برقراری تماس تصویری بدون نیاز به نصب اپلیکیشن خاصی در یکی از اپراتورها به‌صورت آزمایشی فراهم شد و وزیر ارتباطات در همان زمان اعلام کرد برای راه‌اندازی این سرویس، تولیدکنندگان گوشی باید همکاری کنند و قابلیت مکالمه تصویری را فعال کنند.
این در حالی است که زارع‌پور با تأکید بر اینکه رایزنی در حوزه کاری وزارت ارتباطات نیست از رایزنی با تولیدکنندگان گوشی خبر داده بود. به‌گفته او «از سوی وزارت صمت و وزارت امور خارجه درحال پیگیری هستیم که تولیدکنندگان خارجی این مدل گوشی‌ها، این قابلیت را فعال کنند.» با این اوصاف به‌نظر می‌رسد که کاربران در آینده نزدیک نباید منتظر فعال شدن تماس تصویری اپراتورها باشند. موضوع برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه برای نخستین بار در اوایل دهه۹۰ توسط رایتل مطرح و اجرایی شد که پس از مدتی این طرح به‌دلیل برخی مخالفت‌ها متوقف شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره موج‌سواری رسانه‌های بیگانه برای رفع فیلتر پیام‌رسان‌های خارجی گفت: «وزارت ارتباطات موظف به فراهم‌کردن ابزارهای لازم برای تسهیل ارتباطات مردم است و زمانی که یک پیام‌رسان خارجی با محدودیت مواجه می‌شود، باید زمینه جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی را فراهم کنیم.»
زارع‌پور با اشاره به اینکه پیام‌رسان‌های داخلی از بلوغ قابل‌قبولی برخوردار هستند، ادامه داد: «حدود ۴۰میلیون کاربر در این پیام‌رسان‌ها فعالیت می‌کنند و روزبه‌روز کیفیت آنها بیشتر می‌شود. ضمن اینکه ده‌ها پلتفرم خارجی برای ارتباط با خارج از کشور نظیر imessage، FaceTime، Imo، Discord و دیگر پیام‌رسان‌های خارجی برای ارتباط با خارج از کشور وجود دارد.» او با اشاره به اینکه حداکثر ۱۰درصد نیاز کشور برای ارتباطات با خارج از کشور است، گفت: ۹۰درصد نیاز کشور داخلی است و پلتفرم‌های داخلی نیز اکنون توانایی میزبانی از مردم در پلتفرم‌های تعیین شده را دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید