• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 20 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191368
+
-

اجماع مخالفان دبیر

شنیده می‌شود یک گروه برای کنار زدن دبیر به اجماع رسیده‌اند ولی برای اینکه چه‌کسی جانشین او شود هنوز توافق نکرده‌اند

 26تیرماه1398 علیرضا دبیر در دور دوم انتخابات توانست برای 4سال ریاست فدراسیون کشتی را در دست بگیرد. او در این 4سال بارها به صدر اخبار آمد و شاخص‌ترین کارش را می‌توان بازسازی و تاسیس ساختمان‌ها و امکانات مختلف در کمپ تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی دانست. 26تیرماه سال‌جاری ریاست دبیر در فدراسیون کشتی تمام است. شنیده شده برخی رقبایش در گام اول برای کنار زدن او به اجماع رسیده‌اند ولی برای اینکه چه‌کسی رئیس شود، هنوز توافق نکرده‌اند.

   ائتلاف علیه قهرمان سیدنی
با شروع ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون در همان ساعات اولیه علیرضا دبیر نام‌نویسی کرد. به‌نظر او با این کار قصد داشت پیامی به رقبایش مخابره کند با این مضمون که 4سال دیگر قصد دارد در فدراسیون حضور داشته باشد و قصد رفتن ندارد، پس کسی برای ثبت‌نام ورود نکند! در چند روز اول ثبت‌نام خبری از نام‌نویسی نبود و فقط شنیده می‌شد چند نفری فرم ثبت‌نام را گرفته‌اند ولی مراحل ثبت‌نام را تکمیل نکرده‌اند! حمید بنی‌تمیم که 4سال پیش هم با دبیر رقابت داشت بالاخره وارد عرصه انتخابات شد. او در سال‌های اخیر مدیرکل ورزش استان خوزستان بوده و باید دید وزارت ورزش با استعفای او از این سمت موافقت می‌کند یا نه. 4سال پیش بنی‌تمیم در همان دور نخست در رقابت با دبیر و عبدالمهدی نصیرزاده کنار رفت و مرحله دوم انتخابات بین دبیر و نصیرزاده که حالا ریاست فدراسیون پرورش‌اندام را برعهده دارد برگزار شد و مجمع هدایت 4ساله فدراسیون را به دبیر سپرد. بنی‌تمیم طلای دانشجویان جهان و برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد و در زمان ریاست خادم نایب‌رئیس فدراسیون کشتی بود. کاندیدای دیگری که تقریبا شناخته‌شده است و ثبت‌نام کرده عبدالله عزیزی رئیس سابق هیأت کشتی تهران و کردستان است. عزیزی در زمان ریاست دبیر با حکم مدیرکل ورزش تهران برکنار شد که البته کار به شکایت هم کشید. درنهایت انتخابات تهران برگزار و عزیزی برکنار شد. شنیده شده بنی‌تمیم و عزیزی برای کنار زدن دبیر به اجماع رسیده‌اند و با سرشناس‌ترین فردی که می‌تواند جزو مخالفان دبیر باشد در حال رایزنی هستند تا او را هم جذب کنند. عباس جدیدی دارنده مدال طلای جهان و نقره المپیک که سابقه رقابت با رسول خادم را در انتخابات دارد، دیگر نامزدی بود که در ساعات پایانی ثبت‌نام کرد. او 4سال پیش هم در انتخابات ثبت‌نام کرد ولی نتوانست تأییدیه حضور در انتخابات را بگیرد. جدیدی کشتی‌گیر صاحب‌سبکی بود که نسبت به سایر رقبای دبیر هم از نظر مدیریتی و هم از نظر ورزشی کارنامه پروپیمانی دارد.

   حزب موافق
حمید یاری رئیس سازمان لیگ و جمشید خیرآبادی رئیس هیأت کشتی کردستان و مربی سابق تیم ملی ایران و جمهوری آذربایجان از دیگر کاندیداهایی هستند که نسبت به سایرین نام آشنایی دارند و در روزهای پایانی به جمع ثبت‌نام‌کننده‌ها پیوستند. احتمالا آنها از حامیان رئیس فعلی هستند و برای رقابت با دبیر پا به میدان نگذاشته‌اند و طبق رسم تمام انتخابات در روز رای‌گیری کنار خواهند کشید. علیرضا دبیر طلایی المپیک سیدنی و دارنده 4مدال جهانی روی کاغذ رقیب چندان سختی ندارد مگر اینکه ائتلاف علیه او کار دستش بدهد. مصطفی میرزایی، علی‌اکبر جیرسرایی، حمید سیفی، سعید کولیوند، بهمن صفری، آرین حاتمی غریبوند، حسن یاری‌نیا، مونا میرزایی و مریم ارم‌آبادی دیگر نفراتی هستند که در روزهای انتخابات ثبت‌نام کردند و باید دید طبق نظر مراجع تأییدکننده کدام‌یک جواز حضور در مجمع انتخاباتی را پیدا می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید