• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 17 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191119
+
-

نقل قول

حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد
محمدرضا رخشانی‌مقدم، مدیرکل مستمری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی: محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد به مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی حذف شد. کمک‌هزینه اولاد به تمامی فرزندان دختر تحت تکفل تا زمان ازدواج یا اشتغال و فرزندان پسر تا ۱۹سال تمام و پس از آن چنانچه صرفاً به تحصیل در مراکز دانشگاهی اشتغال داشته باشند یا طبق نظریه کمیسیون پزشکی ازکارافتاده کلی باشند، تعلق می‌گیرد.

آمادگی ایران برای خدمت‌رسانی و آموزش به بانوان افغانستان
انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده: بهداشت زنان افغانستان چه در ساحت عملیات درمان و چه در تربیت و آموزش کادر درمان برای ما بسیار حائز اهمیت است و در هر دو بخش، ایران آمادگی پوشش‌دهی نیاز زنان افغانستان را دارد. بانوان مهاجر افغانستانی از پوشش‌های بهداشتی در ایران بهره‌مند هستند ولی لازم است این امر با تسریع در تنظیم اوراق هویتی سامان یافته و وسعت پیدا کند.

ساخت 13مرکز درمانی در 3 استان محروم
محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت: بنیاد برکت تا به امروز ۱۶۰مرکز درمانی و بهداشتی را در مناطق محروم جامعه به بهره‌برداری رسانده است و امسال هم ۱۳مرکز درمانی دیگر را افتتاح می‌کند. بنیاد برکت برای ساخت و تکمیل ۱۷۳بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی در سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان جنوبی قرارداد دارد که تا به امروز ۱۶۰بیمارستان و مرکز درمانی و بهداشتی به بهره‌برداری رسیده و ۱۳مرکز دیگر هم در دست اجراست.

افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی:  افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از اردیبهشت پرداخت می‌شود. مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین نیز همزمان با حقوق اردیبهشت به بازنشستگان و مستمری‌بگیران پرداخت خواهد شد. براین اساس میزان مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان که تا پایان سال۱۴۰۱ برقرار شده، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و مشمولین ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده است، به میزان 27درصد مستمری آنان در پایان اسفندماه۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :