• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 12 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190648
+
-

بازجویی از الکاظمی در پرونده ترور سرداران مقاومت

جهان‌نما
بازجویی از الکاظمی در پرونده ترور سرداران مقاومت

به‌دنبال شکایت از «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر سابق عراق، در پرونده شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده حزب‌الله عراق (الحشدالشعبی)، دادستان کل این کشور الکاظمی را برای بازجویی احضار کرده است. وبگاه شفق نیوز گزارش داده که دادستان کل عراق در پاسخ به شکایت «حسین مؤنس» نماینده عراقی به دادگاه فدرال این کشور دستور داده که اقدامات قانونی را درخصوص این شکایت اتخاذ کند و در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه را گزارش دهد.
دفتر حسین مؤنس، نماینده پارلمان عراق، متن نامه‌ خود درباره شکایت از مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر پیشین این کشور و قصور او در مسئله ترور سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را منتشر کرده است. در این نامه آمده است: «بنا بر اختیاراتی که دادستانی در حمایت از نظم و امنیت حکومت و حفظ منافع عالی ملت و اموال دولتی و خصوصی دارد، خواستار این هستیم که اقدامات حقوقی علیه مصطفی الکاظمی، رئیس پیشین دستگاه اطلاعات صورت گیرد.»
حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی بود که با دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا و در حمله پهپادی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله علاوه بر سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس فرمانده حزب‌الله عراق و 10تن از سربازان عراقی نیز به شهادت رسیدند. در این میان، الکاظمی از طرف برخی از گروه‌های مقاومت اسلامی عراق متهم شده در عملیات جنایتکارانه ترور سرداران مقاومت در انجام وظایفش کوتاهی کرده است. او متهم است که در فشار بر آمریکایی‌ها برای لغو عملیات جنایتکارانه کوتاهی کرده است، امری که الکاظمی آن را رد کرده و ادعا می‌کند که از عـمـلـیـات بی‌اطلاع بوده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید