• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 12 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190641
+
-

موج جدید اعتصاب انگلیسی‌ها در آستانه تاج‌گذاری چارلز سوم

تورم مهار نشدنی، افزایش بهای مواد غذایی و انرژی، کمبود گاز و برق و قطع آب ناشی از آن، مردم انگلیس را به اعتراض و اعتصاب واداشته است. در تازه‌ترین تحول، پرستاران بیش از نیمی از بیمارستان‌ها و مؤسسات درمانی دور جدیدی از اعتصاب را در اعتراض به شرایط دستمزد و کار خود آغاز کرده‌اند. این اعتصاب با سازماندهی اعضای اتحادیه «کالج سلطنتی پرستاری» اجرا شده و برای نخستین بار خدمات درمانی حیاتی نظیر بخش‌های مراقبت ویژه در بیمارستان‌های انگلیس را در حالی تحت‌تأثیر قرار داده که کمتر از یک هفته به مراسم پرهزینه تاج‌گذاری چارلز سوم باقی مانده است.

آموزگاران
هزاران تن از معلمان مدارس انگلیس نیز اواخر هفته گذشته در ادامه اعتراض به دستمزدهای پایین و نامتناسب با تورم فزاینده، کلاس‌های درس را ترک کردند. گاردین نوشته که آموزگاران انگلیسی با پیشنهاد دولت برای دریافت مبلغ یک هزار پوند پاداش و افزایش ۴.۳درصدی در سال آینده مخالفت کرده‌اند.

کارمندان فرودگاه‌ها
کارمندان امنیتی فرودگاه مهم شهر لندن نیز هفته گذشته برای اجرای 8روز اعتصاب همزمان با مراسم تاج‌گذاری پادشاه انگلیس فراخوان دادند. اتحادیه‌های صنفی با هشدار به دولت «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر انگلیس، اعلام کردند که این اعتصاب‌ها باعث ایجاد اختلالات و تأخیر‌های اجتناب‌ناپذیر در این فرودگاه همزمان با افزایش سفرها به انگلیس به‌علت تاج‌گذاری پادشاه جدید خواهد شد. پیش‌تر نیز هزاران کارمند امنیتی فرودگاه در حوالی تعطیلات عید پاک 10روز دست از کار کشیدند. فرودگاه هیترو اعلام کرده که ماه‌ها مشغول مذاکرات با کارمندانی بوده که به شرایط کاری و حقوقشان معترض هستند.

اعتصاب کارکنان شبکه ریلی
اتحادیه انجمن مهندسین لوکوموتیو و آتش‎نشانان انگلیس (ASLEF) نیز اعلام کرده که کارکنان این بخش‌ها در روزهای 22اردیبهشت، ۱۰ خرداد و ۱۳ خرداد برای افزایش دستمزد خود دست از کار خواهند کشید.

اعتصاب وکلای دادگستری
وکلای دادگستری انگلیس نیز چند ‌ماه پیش نیز در اعتراض به شرایط کاری و دستمزدهای خود دست از کار کشیدند که باعث شد تا روزانه بیش از یک هزار پرونده بلاتکلیف بماند. معترضان خواستار افزایش ۲۸درصدی دستمزد خود هستند. دولت با افزایش ۱۵درصدی حقوق آنها موافقت کرده، اما معترضان می‌گویند زمانی که این طرح به اجرا گذاشته شود هزینه‌های زندگی و نرخ تورم که در ماه‌های اخیر با سرعت افسارگسیخته‌ای رو به افزایش بوده، بالاتر می‌رود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید