• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 7 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190203
+
-

عدد خبر/1130 واحد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه یک‌هزار و ۱۳۰واحد صنعتی در استان گلستان وجود دارد، گفت: در سال۱۴۰۱، ۳۰واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته است. به گزارش ایسنا، درویشعلی حسن‌زاده افزود: سال گذشته در حوزه صنعت، ۱۱۵واحد صنعتی با اشتغال‌زایی 3‌هزار و ۶۳۳نفر در استان گلستان راه‌اندازی شده است.

262 تن
مدیر بنادر و دریانوردی شرق هرمزگان از افزایش صادرات در بندر سیریک در فروردین ‌ماه امسال خبر داد. به گزارش مهر، حمیدرضا محمدحسینی اظهار کرد: در فروردین‌ ماه امسال، ۲۶۲تن از انواع کالا شامل میوه و تره بار به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر شده است. در زمینه کاپوتاژ، 3هزار تن شن و ماسه از طریق این بندر به جزایر استان تخلیه و بارگیری شده و افزایش صددرصدی را نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهند.

8000 سال
قدمت تمدنی بوشهر براساس یافته‌های باستان‌شناسی اعلام شد و به‌گفته نصرالله ابراهیمی، معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی استان بوشهر، قدمت تمدنی بوشهر به دوره عیلامی می‌رسد. آثاری نیز در شهرستان جم وجود دارد که مربوط به دوره «پارینه سنگی» و حدود ۲۰هزار سال قبل است که نشان از تاریخ طولانی خلیج‌فارس و پس‌کرانه آن دارد.

12 شهر
رکورددار سفر در تعطیلات عید فطر معرفی شدند و به اعلام مصطفی فاطمی، مدیر دفتر گردشگری داخلی، شهرهای شیراز، اصفهان، ‌کاشان، اردبیل، قزوین و الموت، ایلام، همدان، ملایر، نهاوند، ‌کبودرآهنگ و تبریز به نسبت سال‌های گذشته و طبق پیش‌بینی‌ها با استقبال و حجم زیاد مسافر مواجه شدند و ظرفیت اقامتگاه‌های این مناطق از ۸۰ تا ۱۰۰ درصد تکمیل بوده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید