• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 4 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 189866
+
-

بانوان چه لباسی می‌پسندند؟

نکته
بانوان چه لباسی می‌پسندند؟

کم‌اطلاعی طراحان و تولیدکنندگان لباس ایرانی - اسلامی از نیاز و سلیقه مخاطبان از مهم‌ترین دلایل کسادی بازار فروش این محصولات به‌شمار می‌آید. در نوشتار زیر سراغ تعدادی از بانوان رفته‌ایم و انتظارات آنها از طراحان و تولیدکنندگان پوشش عفیفانه را جویا شده‌ایم.
در فروشگاه عرضه محصولات حجاب که در میدان انقلاب واقع شده، همیشه می‌توان بانوان و دخترانی را پیدا کرد که برای خرید چادر، مقنعه، ساق دست و ... گذرشان به این گوشه شهر می‌افتد. سریه محمدی یکی از این دختران است که قصد خرید مقنعه دارد. او برای انتخاب لباسی که در بیرون از خانه می‌پوشد، ملاک‌ها و معیارهای خاصی دارد و می‌گوید: «در بسیاری از مانتوهایی که به‌عنوان پوشاک ایرانی - اسلامی عرضه می‌شوند، به معیارهایی مانند شرایط فصلی و آب و هوایی توجه نمی‌کنند؛ مثلا مانتویی که به‌عنوان پوشاک تابستانی تولید می‌شود، بسیار گرم و ضخیم است و نمی‌توان آن را در این فصل پوشید. بعضی از این لباس‌ها هم با دقت و ظرافت دوخته نمی‌شوند و ظاهر گشاد و نامناسبی دارند.»
لادن قاضی‌زاده چادر نمی‌پوشد، اما مانتوهایی را انتخاب می‌کند که برای استفاده در محیط کارش مناسب باشد. او می‌گوید: «بسیاری از مانتوهای محجبه در رنگ‌های تیره و دلگیر تهیه می‌شوند و در تولید آنها پارچه‌ها و طرح‌های شاد به‌کار نمی‌رود.» او که همراه دخترش به یکی از فروشگاه‌های پوشاک مجاور میدان انقلاب مراجعه کرده، می‌گوید: «دختر من نوجوان است و علاقه دارد شیک و متنوع لباس بپوشد، اما لباس‌های باحجاب معمولا متنوع نیستند و مدل‌های مشابه و غیرجذابی دارند.» دختر قاضی‌زاده معتقد است در تولید لباس‌های عفیفانه، سلیقه گروه سنی نوجوانان درنظر گرفته نمی‌شود و در تولید این نوع پوشاک تنوع مخاطبان مورد توجه قرار نگرفته است. او می‌گوید: «اغلب لباس‌های محجبه در فروشگاه‌های پایین شهر به فروش می‌رسند و در فروشگاه‌های پوشاک مرکز و شمال شهر به سختی می‌توان چنین محصولاتی پیدا کرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید