• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 19 خرداد 1397
کد مطلب : 18973
+
-

با مردم

با مردم

@  حمایت از کالای ایرانی

سلام. با توجه به اینکه امسال سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، به‌نظر می‌‌رسد بهترین فرصت برای تولیدکنندگان ایرانی فراهم شده تا این اعتماد و حمایت‌‌های مردم و مسئولان را قدر دانسته و به افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام‌شده کالای تولیدی و نیز ارتقای توان رقابت با کالای مشابه خارجی اقدام کنند. هرچند تولید‌کنندگان داخلی هم با مشکلاتی ازجمله وجود قوانین و مقررات دست و پا گیر، کمبود نقدینگی و در کنار آن قاچاق کالا و واردات بی‌‌‌رویه، روبه‌رو هستند، اما واقعیت این است که با تمام این مشکلات مصرف‌کنندگان اگر مطمئن باشند که تولیدکننده وطنی برای افزایش کیفیت، بهبود بسته بندی و خدمات پس از فروش مناسب کالا تمام تلاش خود را می‌کند، با میل و اشتیاق فراوانی کالای ایرانی می‌خرد. لطفا در این‌باره گزارش‌هایی را منتشر کنید.
5238...0919

  افزایش تولید مسکن

سلام و تشکر از اینکه پل ارتباطی مردم با مسئولان هستید. با توجه به افزایش بی‌رویه بهای مسکن و اجاره مسئولان می‌توانند با افزایش تولید مسکن هم به اشتغال کمک کنند و هم باعث تعدیل قیمت مسکن شوند. انتظار می‌رود دولت و مجلس با هماهنگی هم بتوانند مشکلات مردم را حل کنند.
2543...0919

@  تحریم کالاهای گران قیمت

سلام وقت بخیر. روند افزایش قیمت بسیاری از کالاهای اساسی هر‌ماه ادامه دارد و مردم همواره از این وضعیت گله مند هستند. اما به‌نظرم باعث بسیاری از گرانی‌ها ما مردم به‌عنوان خریدار هستیم؛ یعنی اگر در همه زمینه‌ها که کالا و خدماتی گران می‌شود مردم با کمی تحمل خرید نکنند باعث می‌شود تا فروشنده با کاهش قیمت کالاهایش را وارد بازار کند. متأسفانه شرایط به‌گونه‌ای شده است که بلافاصله با گران شدن اجناس هجوم مردم به فروشگاه‌ها و مراکز خرید بیشتر شده و گرانفروشان را ترغیب می‌کند که هر از چندگاهی به افزایش قیمت‌ها اقدام کنند. حالا که دولت نمی‌تواند برخی گرانی‌ها را مهار کند، آیا بهتر نیست مردم خودشان با تحریم کالاهای گران قیمت باعث متعادل‌شدن افزایش‌های بی‌رویه شوند؟
رحمانی از تهران

  سامانه کنترل اجاره‌بها

سلام. در خبرها خواندم که رئیس کمیسیون عمران مجلس برای کنترل اجاره‌بها گفته دولت باید سامانه‌ای طراحی کند که محلات و مناطق گوناگون تهران ارزیابی و قیمت اجاره‌ها براساس آن ارائه شود. به‌گونه‌ای که در هر منطقه، ساختمان‌ها بسته به کیفیت و عمرشان قیمت‌گذاری شده و میزان اجاره‌بها و رهن تعیین شود. اما متأسفانه این طرح با مخالفت وزارت راه و شهرسازی روبه‌رو شده است! انتظار می‌رود نمایندگان مجلس برای حل مشکل مردم به‌جای ارائه پیشنهاد به دولت خودشان پیشقدم شده و طرح جامعی را برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر ارائه کنند.
ملکی از تهران

  فرهنگسازی‌ برای عدم‌مصرف قلیان

با سلام. یکی از مشکلات امروز جامعه ما، گسترش روزافزون استفاده از دخانیات، به‌ویژه قلیان در میان مردم و به‌ویژه جوانان است. متأسفانه ضرر و زیان مصرف قلیان، بیشتر از استعمال سایر انواع دخانیات و سیگار است و برخلاف برخی تصورات که قلیان اعتیادآور نیست، این پدیده به‌علت بالا بودن میزان نیکوتین، خاصیت اعتیادآوری دارد. امیدواریم مسئولان در وزارت بهداشت و همچنین نهادهای فرهنگی به‌ویژه صداوسیما و رسانه‌های جمعی با فرهنگسازی‌ مناسب، نسبت به پاکسازی و عدم‌گرایش جوانان به قلیان در جامعه اقدام کنند. ضمن اینکه خانواده‌ها انتظار دارند اجرای طرح مبارزه با عرضه و استعمال قلیان در اماکن عمومی، قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها نیز توسط عوامل ناجا به‌شدت پیگیری شود.
بلغار از تهران

  پرهیز از دودستگی

با سلام. توصیه‌های ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) و تأکید ایشان بر پرهیز از دو دستگی در کشور، باید فصل الخطاب قرار گیرد. امیدواریم با اقدامات مسئولان و همراهی مردم، تهدیدات و تحریم‌های دولت زورگوی آمریکا به فرصتی برای شکوفایی اقتصادی تبدیل شود.
6263...0938

لطفا نظرات خود درباره مطالب روزنامه را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید