• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 19 خرداد 1397
کد مطلب : 18972
+
-

پلیس در تعقیب عامل آزار دختربچه افغان در خمینی‌شهر

پلیس اصفهان تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری عامل ربودن و تجاوز به دختربچه افغان در خمینی‌شهر آغاز کرده است.

به گزارش همشهری، هفته گذشته خبر رسید حادثه تلخی در یکی از مناطق خمینی‌شهر واقع در استان اصفهان اتفاق افتاده است. خبر از این قرار بود که چند نفر با ربودن دختری 5ساله که از اتباع افغانستان است او را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند. خبر کوتاه بود و هولناک اما هنوز هیچ‌کس از جزئیات آن اطلاعی نداشت تا اینکه رضا جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی کشور در گفت‌وگو با ایلنا خبر تجاوز به دختربچه افغان در خمینی‌شهر را تأیید کرد. او گفت:«این دختربچه هفته گذشته درحالی‌که مقابل خانه مشغول بازی بوده توسط 3مرد ربوده شده و پیکر نیمه جان او چند ساعت بعد در خرابه‌ای پیدا می‌شود.» آنطور که وی اعلام کرد میزان آسیب وارد شده به دختر خردسال به حدی بود که کار وی به بیمارستان و اتاق عمل کشیده شد.

تأیید این حادثه هولناک بار دیگر افکار عمومی را جریحه دار کرد. هیچ‌کس به درستی از جزئیات ماجرا خبر نداشت تا اینکه مادر این قربانی جزئیات ماجرا را شرح داد. او گفت:« این اتفاق ساعت 10:30صبح چهارشنبه نهم خرداد‌ماه اتفاق افتاد. آن روز ما اسباب کشی داشتیم و از خانه دیگری می‌خواستیم به خانه جدید‌مان بیاییم. وسایل مان در حیاط بود. خودم چون تازه بچه دار شده‌ام نمی‌توانستم روزه بگیریم و به دخترم گفتم برو نان بگیر تا چای درست کنیم و صبحانه بخوریم. همان موقع صاحب خانه قبلی تماس گرفت که کلید خانه را بیاورید و تحویل دهید. شوهرم و دخترم رفتند که هم آنجا را تمیز کنند و هم کلید را تحویل دهند و در راه برگشت نان هم بگیرند اما چند دقیقه بعد دخترم از پدرش جدا شد و از آنجا به نانوایی رفت که در راه این حادثه اتفاق افتاد. آنطور که فهمیدیم مردی دهان، چشمان و دست‌های دخترم را بسته و به یک خرابه برده و در آنجا او را مورد آزار و اذیت قرار داده است.»

با وجود اینکه رئیس اورژانس اجتماعی کشور به‌وجود 3متهم در این پرونده اشاره کرد اما حرف‌های مادر دختر 5ساله نشان می‌دهد این پرونده یک متهم دارد. سرهنگ حسین حسین زاده، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با همشهری درباره تلاش‌های پلیس در این پرونده گفت:«با وجود اینکه هنوز متهم پرونده دستگیر نشده اما تحقیقات گسترده‌ای برای دستگیری وی آغاز شده و تلاش‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.»

در این میان اما نامه سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده خمینی شهر در مجلس به رئیس سازمان بهزیستی خبر ساز شد. او در این نامه از رئیس بهزیستی خواستار برکناری فوری رئیس اورژانس اجتماعی به‌دلیل «رسانه‌ای کردن ماجرای تجاوز به دختری افغان در خمینی شهر» شد. این نامه اما با واکنش‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد و افراد زیادی با موضعگیری علیه آن خواستار ابقای رئیس اورژانس اجتماعی در سمتش به‌دلیل وظیفه شناسی‌اش در انتشار این حادثه تلخ شدند. در همین حال محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس در توییتر به این نامه واکنش نشان داد و نوشت:« از نامه همکارم آقای سیدجواد ابطحی، نماینده محترم خمینی‌شهر به رئیس سازمان بهزیستی متعجب شدم. به‌علت تعطیلی مجلس موفق به ملاقات حضوری با ایشان نشدم. برای اطلاع از صحت چنین نامه‌ای با ایشان تماس تلفنی گرفتم. پیامک هم زدم اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ام.»

حالا و با گذشت چند روز از این اتفاق تلخ، دختربچه‌ افغان از بیمارستان مرخص شده و به خانه برگشته و تحقیقات پلیس برای دستگیری عامل جنایت ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید