• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 22 فروردین 1402
کد مطلب : 189010
+
-

توصیه‌های رهبری درباره شب‌های قدر

در روایت هست که وقتی دعا می‌کنید اطمینان داشته باشید که این دعا مستجاب می‌شود. از طرف پروردگار هیچ قصوری وجود ندارد. او کرم محض است اما گاهی هست که ظرف ما آمادگی ندارد برای گرفتن آن لطف و رحمت الهی. سعی کنیم با استغفار، با توجه و تضرع بیشتر خودمان را آماده دریافت رحمت الهی بکنیم.

یکی از ابزارهای توسل و تقرب به پروردگار در‌ ماه رمضان و شب‌های قدر توسل به ارواح مطهر شهیدان است. با آمادگی معنوی وارد قدر شوید و ساعات لیله‌القدر را مغتنم بشمارید. از رذائل مادی خود را دور کنید. دلبستگی‌ها، بدخلقی‌ها - خلقیات غیرانسانی، ضدانسانی - روحیات تجاوزگرانه، افزون‌خواهانه و فساد و فحشا و ظلم، مزبله‌های روح انسانی است.

 بهترین اعمال در این شب دعاست؛ مغز عبادت یا به تعبیر رایج ماها، روح عبادت، دعاست. دعا یعنی چه؟ یعنی با خدای متعال سخن گفتن؛ در واقع خدا را نزدیک خود احساس کردن و حرف دل را با او در میان گذاشتن. دعا یا درخواست است یا تمجید و تحمید است یا اظهار محبت و ارادت است؛ همه اینها دعاست. دعا یکی از مهم‌ترین کارهای یک بنده مؤمن و یک انسان طالب صلاح و نجات و نجاح است. دعا در تطهیر روح چنین نقشی دارد.

به معانی دعاها توجه کنید. با خدا حرف بزنید و از خدای متعال عذرخواهی کنید. به حضرت ولی‌عصر(عج) توجه کنید. امشب را که شب قدر است، قدر بدانید. دعا، تضرع، توبه و انابه و توجه به پروردگار، جزو وظایف همه ماست. مشکلات عمومی مسلمین، مشکلات کشور، مشکلات شخصی‌تان و مشکلات دوستان و برادران‌تان را با خدای خودتان مطرح کنید. از خدای متعال توجه بخواهید؛ از خدای متعال مغفرت بخواهید؛ از خدای متعال انابه و حال و توجه بخواهید. همچنین دل‌های‌تان را با مقام والای امیرالمومنین(ع) آشنا کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید