• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 27 اسفند 1401
کد مطلب : 188145
+
-

بهار ایران در تهران

بهار ایران در تهران

 اندیشمندان؛ نوروز را فصل رویش و جوشش می دانند که یادآور رستاخیر عظیم است و بیانگر قدرت باری تعالی در معاد جامدات بی جان  است و
بیداری جهان از خواب غفلت. اکنون تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان گسترش دو خوان نعمت است که مصداق جسم و جان یا تن و روان در زیست آدمی است.   تقارن نوروز و رمضان یک واژه را در ذهن متبادر می کند؛ و آن بهار ایران است. اکنون باید خانواده ها ، شهروندان و کالبد شهر با فرارسیدن بهار باستانی در جوار بهار معنوی رمضان سرور و شکوفایی دوچندان داشته و معطر شود. شهرداری تهران همزمان با فرارسیدن سال نو که متقارن است با ماه مبارک رمضان، دهکده های بهار ایران را با تاکید بر برگزاری جشن های بزرگ و رویدادهای فرهنگی- تفریحی و معنوی چشمگیر در سطح بوستان ها ی منطقه ای و فرا منطقه ای برپا  کرده است، این امر در بهار طبیعت، ضمن تسری سرور، شادی و نشاط عمومی در بین خانواده ها ، شهروندان تهرانی و مسافران نوروزی، موجب نشر معارف و جلوه های قرآن کریم در فضاهای عمومی سطح شهر نیز خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از آغاز آیین افتتاح ویژه‌برنامه‌های نوروز «بهار ایران» از روز جمعه 26اسفندماه در میدان آزادی خبر داد و گفت: بلافاصله برنامه‌های نوروزی شهرداری تهران از 28اسفند در بوستان‌های پایتخت   آغاز می‌شود. مصطفی زیبایی‌نژاد با بیان اینکه با توجه به گرم شدن هوا برنامه‌های متنوعی را در بوستان‌ها و پارک‌ها به‌صورت شبانه‌روزی اجرا می‌کنیم، یادآور شد: این ویژه‌برنامه‌ها از یکی، دو ساعت قبل از اذان مغرب شروع و تا پاسی از شب نیز ادامه خواهد داشت تا مردم بتوانند از فضای خوب نشاط اجتماعی، شادی و فضای معنوی مناسب ‌ماه مبارک رمضان، بهترین استفاده را داشته باشند. وی با اشاره به آغاز آیین افتتاح ویژه‌برنامه‌های نوروز با نام «بهار ایران» از روز جمعه 26اسفند ماه در میدان آزادی تأکید کرد: در قالب این آیین افتتاح قرار است کارناوال‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و گردشگری و کاروان‌های خدمات‌رسانی به اجرای برنامه‌ها به‌صورت نمادین بپردازند و از دوم فروردین در سطح شهر تهران برنامه‌های شاد اجرا کنند.  
   او ادامه داد: در پهنه شمال‌غرب پایتخت، بوستان نهج‌البلاغه، در پهنه غرب پایتخت، میدان آزادی، در پهنه جنوب‌غرب پایتخت، بوستان ولایت، در پهنه جنوب‌شرق پایتخت، بوستان آزادگان، در پهنه شمال‌شرق پایتخت، بوستان پلیس و در مرکز تهران نیز بوستان لاله و ولی‌عصر و شهرری برای ویژه‌برنامه‌های بهار ایران که به‌صورت استیج برگزار می‌شود، درنظر گرفته شده و لازم به توضیح است که این برنامه‌ها تا پایان نوروز1402 نیز ادامه خواهد داشت. او با اشاره به اینکه از دوم فروردین برنامه‌هایی که ویژه این ایام درنظر گرفته شده، در قالب استیج‌های فرهنگی، هنری، شاد است، بیان کرد: در حاشیه این مراسم، نمایشگاه‌های گل و گیاه، نمایشگاه‌های عرضه صنایع ‌دستی و پوشاک، نمایشگاه خوراکی‌ها که همگی جذابیت خاصی برای مردم دارند نیز برگزار می‌شوند.
زیبایی‌نژاد با تأکید بر اینکه برنامه‌های مهیج و استیج‌های فرهنگی در بوستان‌های منتخب 7پهنه شهر تهران اجرا می‌شوند؛ گفت: ویژه‌برنامه‌های بوستان ملت به‌صورت زنده از یکی از شبکه‌های صدا و سیما پخش می‌شوند.  در برج میلاد تهران نیز مجموعه‌برنامه‌هایی تحت عنوان «جشنواره بهار ایرانی» برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: علاوه بر این برنامه‌ها، 22پارک در هر منطقه‌ای مشخص شده و میزبان همشهرهای تهرانی هستند.
 زیبایی‌نژاد یادآور شد: در بوستان ملت در ایام نوروز و ‌ماه مبارک رمضان هر شب برنامه‌ای استیجی با حضور اقوام ایرانی، ورزشکاران و هنرمندان برگزار می‌شود و در کنار آن نیز نمایشگاه‌های بزرگی مانند فروش محصولات فرهنگی و هنری، خوراکی، صنایع‌ دستی و گذرگاه‌های هنری ایجاد شده است.
او با بیان اینکه در این بوستان برنامه‌هایی ویژه برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها درنظر گرفته شده است، تأکید کرد: یک پهنه به‌عنوان پهنه ورزش درنظر گرفته شده است که بر همین اساس محدوده‌ای تحت عنوان «جزیره شنی» برای کودکان طراحی شده تا بچه‌ها بتوانند به راحتی در آن بازی کنند. در مجموع می‌توان گفت یک برنامه پرشور، هیجان و زیبایی را برای همشهریان طراحی کرده‌ایم و از نوروز1402 در خدمت آنها هستیم.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری ویژه ‌ماه مبارک رمضان گفت: در ایام ‌ماه مبارک رمضان نیز ویژه‌برنامه‌ای برای« روزه اولی‌ها» اجرا می‌شود که «جشن بهار اولی‌ها» و «شهر خوبی‌ها»  نام دارد.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید