• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 27 اسفند 1401
کد مطلب : 188140
+
-

محافل آرمان در بهار قرآن

دبیر شورای‌عالی قرآن شهرداری تهران ضمن تبیین ابعاد برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی این شورا، به بیان اقدامات و پروژه‌های این مجموعه در ایام ‌ماه مبارک رمضان پرداخت. مهدی سیفی اقدام در راستای تشکیل و احیای شورای قرآن و عترت مناطق، تشکیل دارالقرآن‌های مرکزی، توسعه جلسات قرآن خانگی در سطح محلات، تشکیل و راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی مساجد و طرح محوری رحیق را ازجمله مهم‌ترین برنامه‌ها و راهبردهای قرآنی شهرداری تهران عنوان کرد.  او گفت:برپایی غرفه و حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، حضور در سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به‌منظور تبیین دستاوردها، ارائه برنامه، معرفی دارالقرآن‌ها، تعامل با سایر مجموعه‌ها و نهادهای قرآنی و برنامه‌های جانبی طرح رحیق، بورسیه قرآنی و بازی‌های محتوایی است.» سایر برنامه هایی که سیفی به آن اشاره کرده را در زیر می خوانید.

  22محفل ویژه قرآنی در سطح مناطق با محوریت سوره مبارکه حجرات
    اجرای محافل قرآنی ویژه بانوان با مشارکت نهاد‌ها و تشکل‌های قرآنی
  تولید محتوا برای بیش از ۵۰برنامه رادیویی ویژه سوره حجرات با حضور کارشناسان حفظ، تلاوت، تفسیر و برقراری ارتباط‌های تلفنی زنده با قرآن‌دوستان و شرکت‌کنندگان در جشنواره
  حمایت از توسعه جلسات قرآن خانگی
  اجرای برنامه‌های قرآنی توسط دارالقرآن‌های مرکزی مناطق  22گانه شهر. در این خصوص در بخش‌های آموزش روخوانی، روانخوانی، تفسیر، جزء‌خوانی در ‌ماه مبارک رمضان اجرا می شود.
  برپایی غرفه و اجرای مسابقات قرآنی
  تولید محتواهای آموزشی و درس‌واره‌های آموزشی در ‌ماه مبارک رمضان(محتواهای یادشده با رویکرد اخلاقی، معارفی، اعتقادی و سبک زندگی است.)

جشنواره‌ای در سطح داخلی و بین المللی
  جشنواره قرآنی آرمان در 2بخش داخلی و بین‌الملل در 4رشته برگزار می‌شود.
رشته‌های قرائت، تفسیر، حفظ و بخش اجرای صلوات خاصه امام رضا(علیه‌السلام) از بخش‌های چهارگانه جشنواره است.
  محوریت جشنواره بر سوره حجرات است و الگوهای تلاوت را در بخش قرائت و فراز‌های مربوطه را از میان قاریان و شاهکارهای تلاوت قراء مصری و ایرانی از طریق سایت جشنواره ‌انتخاب و براساس آیین‌نامه‌های اعلامی و شیوه ارسال آثار در جشنواره شرکت می‌کنند.
  در بخش تفسیر و مفاهیم هم محوریت با آیات سوره مبارکه حجرات است و آزمون مجازی برگزار می‌شود.
  با توجه به ضرورت ایجاد فضای رقابتی و ترویجی در بخش کودکان زیر 10سال، صلوات خاصه امام رضا علیه‌السلام دراین بخش در نظر گرفته شده است.
  جشنواره در 3مرحله و به‌صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.

در بوستان‌ها چه خبر است؟
برنامه هایی که در قالب طرح بهار ایران در بوستان‌های مناطق 22گانه برگزار می شود به شرح زیر است:



 

این خبر را به اشتراک بگذارید