• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 13 خرداد 1397
کد مطلب : 18810
+
-

سرقت نوزاد پس از 9ماه بازی کردن در نقش زن باردار

زن جوان از ماه‌ها قبل برای دزدیدن نوزاد از بیمارستان نقشه کشیده بود تا اینکه سرانجام نوزادی را ربود اما خیلی زود دستگیر شد

داخلی
سرقت نوزاد پس از 9ماه بازی کردن در نقش زن باردار

زوج جوان که با گذشت سال‌ها از ازدواجشان بچه‌دار نمی‌شدند در نهایت تصمیم گرفتند نوزادی را از بیمارستان سرقت کنند. آنها برای این کار نقشه‌ای حساب شده‌ داشتند و زن جوان ماه‌ها نقش زن باردار را بازی کرد تا اقوامشان به آنها شک نکنند اما در نهایت پلیس نقشه آنها را نقش برآب کرد.

به گزارش همشهری،  پنجشنبه گذشته مأموران پلیس همدان در جریان سرقت نوزادی دو‌روزه از بیمارستان فاطمیه قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. مادر نوزاد که به‌شدت بی‌تابی می‌کرد به مأموران گفت در اتاق بستری روی تخت بودم که زنی با لباس شخصی وارد شد. او گفت از پرسنل بیمارستان است و نوزادم مشکل بینایی دارد و باید او را برای معاینه نزد پزشک متخصص ببرد. بعد هم نوزادم را گرفت و از اتاق خارج شد. دقایقی گذشت و وقتی برنگشت به پرستاران ماجرا را اطلاع دادم و معلوم شد که نوزادم هیچ مشکلی نداشته و آن زن او  را سرقت کرده است.

با مشخص شدن این موضوع،  پرونده در اختیار اداره آگاهی قرار گرفت و تیمی از کارآگاهان زیرنظر سرهنگ رضا زارعی،  رئیس پلیس آگاهی استان همدان،  تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارق نوزاد را شروع کردند.

تاکسی زردرنگ

از آنجا که بیمارستان مجهز به دوربین‌های مداربسته بود،  مأموران به بازبینی تصاویر دوربین‌ها پرداختند. یکی از آنها لحظه‌ای را ثبت کرده بود که در آن مردی درحالی‌که نوزادی را در آغوش داشت از در پشتی بیمارستان خارج و سوار یک تاکسی زردرنگ شد. پتویی که دور نوزاد پیچیده شده بود و مشخصات ظاهری آن،  نشان می‌داد که او همان نوزاد ربوده‌شده است. در ادامه و حدود 5دقیقه بعد نیز زن جوانی از در پشتی بیمارستان خارج و سوار تاکسی شد و پس از آن تاکسی به راه افتاد.

کارآگاهان در ادامه بررسی موفق شدند مشخصات تاکسی مورد نظر را به‌دست آورده و با هماهنگی تاکسیرانی راننده آن را شناسایی کنند. این مرد به اداره آگاهی منتقل شد و در تحقیقات گفت: آن روز مقابل بیمارستان فاطمیه منتظر مسافر بودم که زنی جوان نزد من آمد. او گفت که خانه‌شان در یکی از محله‌های همدان است و به بیمارستان آمده تا نوزادش را که چند روز پیش به دنیا آمده و در این مدت در بیمارستان تحت مراقبت بود با خود به خانه ببرد. سپس از من خواست از در پشت بیمارستان وارد شوم تا او و نوزادش را به خانه‌شان برسانم.

راننده تاکسی ادامه داد: من هم از همه جا بی‌خبر به مقابل در پشتی رفتم و برای کمک به آن زن وارد بیمارستان شدم. لحظاتی بعد آن زن درحالی‌که نوزادی در آغوش داشت رسید و نوزادش را به من سپرد و خواست منتظر باشم تا پس از انجام کارهای بیمارستانی،  برگردد. من هم نوزاد را به داخل تاکسی بردم و 5دقیقه بعد که آن زن برگشت،  به طرف خانه‌اش به راه افتادم.

دستگیری زوج سارق

راننده تاکسی نشانی مقصد زن جوان را به‌خاطر داشت و با کمک او مأموران موفق شدند محل زندگی این زن را شناسایی کنند. در کمتر از 24ساعت پس از سرقت،  این زن و شوهرش دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شدند. زن جوان در بازجویی‌ها گفت: حدود 12سال از ازدواج من و شوهرم می‌گذرد اما در این مدت به دلایل پزشکی نتوانستم بچه‌دار شوم. ما نزد پزشکان زیادی رفتیم اما هیچ یک از آنها نتوانستند مشکلم را حل کنند. حتی مدتی در بیمارستان فاطمیه بستری بودم و برای همین با وضعیت آنجا و حتی کارکنانش آشنایی داشتم.

او ادامه داد: از ماه‌ها قبل برای سرقت نوزاد برنامه ریخته بودم. ما اهل یکی از روستاهای همدان هستیم و برای اینکه اقوام و بستگان شک نکنند،  از حدود 9ماه پیش وانمود کردیم که من باردار شده‌ام. حتی در این مدت با بستن چادر روی شکمم و صحنه‌سازی وانمود می‌کردم که حامله‌ام و طوری رفتار می‌کردم که همه باور کرده‌ بودند قرار است نوزادمان به دنیا بیاید. از طرفی از چند روز قبل و به‌واسطه آشنایی‌ام با بیمارستان به آنجا رفتم، سوژه‌ مورد نظرم و مشخصات مادر طفل را شناسایی کردم. در نهایت نیز روز حادثه وارد بیمارستان شدم و به اتاقی که مادر و نوزاد در آن استراحت می‌کردند رفتم و با گفتن این جمله‌ که باید نوزاد را برای معاینه نزد پزشک ببرم،  آن را دزدیدم اما تصور نمی‌کردم که به این زودی دستم رو شود و دستگیر شوم.

اظهارات زن جوان در حالی بیان می‌شد که شوهرش مدعی بود در این ماجرا نقشی نداشته و حتی او هم فریب خورده و در همه این مدت تصور می‌کرده که همسرش باردار است. او گفت: بارها به همسرم گفته بودم که برویم بهزیستی و طفلی را به فرزندی قبول کنیم اما او مخالف بود. من جوشکارم و همیشه سرگرم کارم هستم و از نقشه‌ای که وی برای سرقت نوزاد کشیده بود خبر نداشتم.

 به‌رغم اظهارات این مرد،  با توجه به شواهدی که به‌دست آمده بود قاضی پرونده برای زوج جوان قرار قانونی صادر کرد و هر دوی آنها راهی زندان شدند. سردار بخشعلی کامرانی‌صالح،  فرمانده انتظامی استان همدان با بیان این خبر گفت: نوزاد ربوده شده پس از معاینه توسط پزشک و تأیید سلامتی‌اش به مادرش تحویل داده شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید