• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 13 خرداد 1397
کد مطلب : 18822
+
-

از درگیری برسر موتورسیکلت تا چوبه دار

کیفری
از درگیری برسر موتورسیکلت تا چوبه دار

سرعت زیاد موتورسیکلت بهانه‌ای بود که باعث درگیری 2جوان با یکدیگر شد و پس از قتل یکی به‌دست دیگری، حالا قاتل در آستانه چوبه دار قرار گرفته است.
به گزارش همشهری، روز چهارم بهمن‌ماه سال94 برای ساکنان خیابان دیلمان شمالی در شهر ری، روزی عادی مثل سایر روزها بود. خیابان آرام و همه در آمد و شد بودند تا اینکه جوانی موتورسوار با جوان دیگری که در خیابان بود با یکدیگر درگیر شدند. سرعت زیاد موتورسیکلت موجب اعتراض جوان عابر شده بود و همین موضوع به بهانه‌ای برای درگیری بین آنها تبدیل شد و در یک چشم بهم زدن کار به زد و خورد و چاقو کشی رسید تا اینکه جوان موتورسوار با ضربه چاقو مصدوم و به بیمارستان منتقل شد. او از ناحیه گردن دچار خونریزی شدیدی شده بود و پزشکان تلاش زیادی کردند وی را از مرگ نجات دهند اما ساعتی بعد او روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد.

با گزارش این درگیری خونین به پلیس، تلاش‌ها برای دستگیری عامل جنایت آغاز شد. با وجود مشخص بودن هویت ضارب، هیچ‌کس از مخفیگاه وی اطلاعی نداشت. در این شرایط کارآگاهان جنایی به تحقیق از شاهدان حادثه پرداختند. یکی از آنها گفت: من و چند نفر از دوستانم در پارک ایستاده بودیم که یکی از آنها گفت می‌خواهد به خانه پدرزنش برود. چون او پیاده بود مقتول گفت با موتور او را می‌رساند. آنها سوار شدند و به راه افتادند اما چند متر آن طرف‌تر جوانی با آنها درگیر شد و آنطور که شنیدم با چاقو دوستم را به قتل رساند.

با وجود اینکه متهم به قتل هیچ ردی از خود به جا نگذاشته بود اما سرانجام 4روز پس از این جنایت مأموران مخفیگاهش را شناسایی و او را دستگیر کردند. متهم در همان بازجویی‌های مقدماتی به قتل اعتراف کرد اما مدعی شد ناخواسته دست به جنایت زده است. با این حال وی مدتی بعد در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به اتهام قتل عمدی محاکمه شد.

در جلسه دادگاه بعد از آنکه اولیای دم مقتول خواستار قصاص قاتل شدند، او در جایگاه ایستاد و در دفاع از خودش گفت: من هیچ دشمنی با مقتول نداشتم. آن روز من در کوچه ایستاده بودم که او سوار بر موتورسیکلتش با سرعت از آنجا عبور کرد. چند دقیقه گذشت و او بار دیگر به شکل خطرناک و با سرعت زیادی از کنارم عبور کرد و من به او اعتراض کردم ولی او از موتور پیاده و با من درگیر شد. فکر نمی‌کردم اعتراضم باعث درگیری شود اما او در ادامه برایم چاقو کشید و ضربه‌ای به سرم زد. من هم که عصبانی شده بودم چاقو را از دستش گرفتم و درحالی‌که او می‌خواست فرار کند با چاقو ضربه‌ای به او زدم. اما باور کنید نمی‌خواستم او را به قتل برسانم.

در این درگیری 3متهم دیگر نیز حضور داشتند که در ادامه جزئیات درگیری را شرح دادند و در نهایت رسیدگی به این پرونده با اخذ آخرین دفاع از متهم به پایان رسید. چند روز پس از محاکمه هیأت قضایی وارد شور شدند و متهم به قتل را گناهکار تشخیص دادند و وی را به قصاص محکوم کردند. 3متهم دیگر که در نزاع حضور داشتند نیز به قصاص محکوم شدند.

براساس این گزارش درصورت تأیید این رأی در دیوانعالی کشور متهم به‌زودی قصاص خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید