• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 13 خرداد 1397
کد مطلب : 18830
+
-

تلاش نافرجام مادر برای نجات دختر نوجوانش

زن جوان وقتی دید دختر 14ساله‌اش داخل دریاچه سد افتاده و یک قدم با مرگ فاصله دارد برای نجات او به آب زد اما تلاشش بی‌فایده بود و دخترش جان خود را از دست داد.

به گزارش همشهری، این حادثه هولناک شامگاه جمعه در سد خاکی زرنق در استان آذربایجان شرقی اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که زنی همراه دختر 14ساله‌اش برای تفریح به اطراف سد خاکی زرنق رفته بود. آنها چند دقیقه کنار سد بودند اما دختر نوجوان در یک لحظه به دریاچه سد نزدیک شد و ناگهان پایش روی خاک‌های کنار دریاچه سر خورد و داخل آب افتاد. عمق آن قسمت از دریاچه بیشتر از قد دختر نوجوان بود. لحظات سختی بود. او دست و پا می‌زد و تلاش می‌کرد خودش را نجات دهد اما فایده‌ای نداشت. زن جوان با داد و فریاد از اهالی منطقه کمک می‌خواست اما وقتی دید دخترش در یک قدمی مرگ قرار دارد خودش وارد دریاچه شد. او تلاش کرد دخترش را از مرگ نجات دهد اما هر دو نفر آنها گرفتار شده بودند. مادر و دختر برای دقایقی در دریاچه سد با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند تا اینکه سرانجام چند نفر از بومیان منطقه آنها را از آب بیرون کشیدند و همزمان امدادگران اورژانس نیز خود را به آنجا رساندند. آب زیادی وارد ریه مادر و دختر شده بود و امدادگران تلاش کردند آنها را نجات دهند اما دختر نوجوان جان خود را از دست داده بود. با وجود این مادرش برای درمان به بیمارستان هریس منتقل شد.

وحید شادی‌نیا، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی به همشهری گفت: سد زرنق یک سد خاکی است که از آب آن برای دام‌های منطقه استفاده می‌شود و در آن منطقه عمق زیادی دارد. آنطور که شواهد نشان می‌دهد دختر نوجوان ناخواسته و بر اثر یک اتفاق داخل دریاچه افتاده است. حتی مادرش نیز تلاش زیادی برای نجات او انجام داد و جان خودش را نیز به خطر انداخت اما در نهایت دختر نوجوان جان باخت و مادرش نیز که دچار مصدومیت و مشکلات تنفسی شده بود برای درمان به بیمارستان انتقال یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید