• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 13 خرداد 1397
کد مطلب : 18812
+
-

با مردم

با مردم

  نرخ مسکن و اجاره‌بها
با سلام. لطفا به مسئولان بگویید همانطور که هر سال افزایش کرایه تاکسی‌ها را با نرخ مشخصی اعلام و بر چگونگی اجرای آن نظارت می‌کنند، برای نرخ مسکن و اجاره‌بها هم هر سال نرخ مشخصی را تعیین کرده و از سودجویی مالکان و مشاوران املاک جلوگیری کنند. متأسفانه هم‌اکنون شرایط به‌گونه‌ای است که مالکان هر طور که دلشان می‌خواهد نرخ تعیین می‌کنند و از طرفی مشاوران املاک هم برای اینکه به کاسبی خود رونقی بدهند از این نرخ‌های نجومی حمایت می‌کنند و باعث گرانی مسکن و اجاره‌بها می‌شوند. آیا بهتر نیست دولت و مجلس برای حل این مشکل خانواده‌ها چاره‌اندیشی کنند؟
2436...0912

  حقوق و بیمه رفتگران
سلام. با اینکه رفتگران از محروم‌ترین قشرهای جامعه هستند، اما در اکثر موارد از داشتن حداقل‌های زندگی محروم می‌شوند و حتی حقوق و بیمه آنها نیز در وقت مناسب پرداخت نمی‌شود. متأسفانه ما رفتگران هیچ‌گاه تعطیلات رسمی نداریم و کارمان سخت و طاقت‌فرساست. هرچند همه این را می‌دانند و می‌گویند، اما برای افزایش حقوق ما اقدامی نمی‌کنند. همین امسال همه حقوق‌ها اضافه شده ولی حقوق رفتگران نه‌تنها زیاد نشده، بلکه کمتر هم شده است. لطفا به مسئولان بگویید به حقوق رفتگران شهرداری هم رسیدگی کنند.
گلایه تعدادی از رفتگران

  نداشتن امنیت شغلی
سلام و تشکر از اینکه مشکل مردم را منتشر می‌کنید. لطفا درباره کارگران که از محروم‌ترین اقشار جامعه هستند و در اکثر موارد از داشتن حداقل‌های زندگی محروم می‌شوند گزارشی بنویسید. متأسفانه دستمزدهای پایین، نداشتن امنیت شغلی، پرداخت نکردن حقوق تعریف شده در قانون کار از سوی کارفرما و بسیاری موارد دیگر نشان می‌دهد که حقوق ما کارگران پایمال می‌شود. البته بدتر از اینها، وجود واسطه‌های پیمانکاری است که حقوق قانونی کارگر را از کارفرمایان در دستگاه‌ها و سازمان‌ها می‌گیرند، اما آن‌را به کارگران نمی‌پردازند و در بسیاری از موارد، حتی حداقل‌ها را نیز به کارگران نمی‌دهند. امیدوارم منعکس کنید.
2132...0939

@  پذیرش معلمان در مدارس غیردولتی‌
سلام. خبر اقدام غیراخلاقی در یکی از دبیرستان‌های غیردولتی مردم ما را نگران کرده است. به‌گونه‌ای که باعث خدشه‌دار شدن جایگاه معلمان شریف شده است. اینگونه اتفاقات نشان می‌دهد که مسئولان در آموزش و پرورش باید نگاه جدی به مقوله مبارزه با آسیب‌های اجتماعی میان دانش‌آموزان و مربیانشان داشته باشند. خانواده‌ها انتظار دارند پذیرش معلمان در مدارس غیردولتی‌ با ضوابط جدی‌تری دنبال شود، همچنین آموزش و پرورش باید در فرایند مباحث پرورشی و تربیتی که تاکنون‌ کمرنگ‌ بوده است، اهتمام‌ بیشتری داشته باشد. مشکل اساسی که سال‌هاست وجود دارد و اقدامی برای مواجهه با آن نشده توجه به سلامت روان در کادر آموزشی مدارس است و دانش‌آموزان تحت تعلیم افرادی قرار می‌گیرند که در گزینش آنها به موضوع سلامت روان توجه نشده است. امیدواریم پیگیری این موضوع منجر به تغییرات اساسی در فرایند جذب نیرو در مدارس غیرانتفاعی شده و آموزش و پرورش نظارت‌های خود را در این زمینه بیشتر کند.
دبیر بازنشسته از تهران

  مسکن مهر و اجحاف در حق مردم
باسلام.آذر سال۸۶ برای دریافت مسکن مهر در شهرک ابریشم کرج در کیان‌مهر ثبت‌نام کردم. پس از آن تمام هزینه‌های درخواستی را واریز کردم. اما هم‌اکنون که سال۹۷ است، نه پول ما را می‌دهند نه مسکن مهر را و نه جوابی می‌دهند. فقط می‌گویند خود مالکی شده است! چرا کسی پاسخگوی اینگونه اجحاف‌ها که در حق مردم صورت می‌گیرد نیست؟ لطف کنید صدای ما را هم به گوش مسئولان برسانید.
8374...0919

@  ادغام آزمون مدارس
با سلام و خسته نباشید. امسال آزمون ورودی به مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان برای ورود به پایه دهم در حالی برگزار شد که برخلاف سال‌های گذشته آزمون این دو مدرسه همزمان و ادغام شده و یکجا برگزار شد. متأسفانه سؤالات طراحی شده در این آزمون بسیار دشوار و پیچیده و پاسخگویی به آنها خارج از توان بسیاری از دانش‌آموزان شرکت‌کننده بود. به‌گونه‌ای که دانش‌آموزانی که در کلاس‌های آمادگی این مدارس هم ثبت‌نام کرده و آموزش‌های لازم را دیده بودند و همچنین سؤالات سال‌های قبل را نیز بازخوانی کرده بودند، باز هم قادر به پاسخگویی این سؤالات نبودند. حتی برخی از این سؤالات برای مدرسین این کلاس‌ها هم بسیار دشوار بود و اذعان کرده‌اند که سؤالات امسال بسیار پیچیده و متفاوت از سال‌های قبل طراحی شده بود. با توجه به اینکه بسیاری از دانش‌آموزان دچار یأس و ناامیدی شده و زحمات خود را هدر رفته می‌بینند، از مسئولان ذی‌ربط در وزارت آموزش و پرورش درخواست رسیدگی داریم.
گلایه جمعی از والدین دانش‌آموزان

  تکیه به توان داخلی
با عرض سلام. حل مشکلات اقتصادی تنها با تکیه به توان داخلی امکان‌پذیر است. البته تکیه به توان داخلی منوط به حمایت از تولید و خرید کالای ایرانی است. با تحقق این موارد امید می‌رود که از درصد بیکاران کشور کاسته شده و به مرور بیکاری ریشه‌کن شود.
6263...0938

این خبر را به اشتراک بگذارید