• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 13 خرداد 1397
کد مطلب : 18792
+
-

کاهش ترافیک با طرح جدید

بررسی میزان تأثیرگذاری طرح ترافیک جدید بر خیابان‌های تهران همچنان ادامه دارد



حدود یک‌ماه از آغاز طرح ترافیک تهران می‌گذرد. این طرح از ابتدا قرار بود ترافیک و آلودگی هوای پایتخت را کاهش دهد و این 2 بار سنگین بر شانه‌های شهر را سبک کند.

اطلاعات رسیده به همشهری از دوربین‌های نظارت تصویری سطح شهر از روان شدن ترافیک بعد از اجرای طرح ترافیک جدید حکایت می‌کند.

بر این اساس تحلیل گزارش‌های برگرفته از سیستم ثبت وقایع ترافیک و دوربین‌های نظارت تصویری نشان می‌دهد در 3هفته اخیر که از اجرای طرح ترافیک جدید گذشته، در معابر محدوده شاهد کاهش ترافیک نسبت به هفته‌های قبل از شروع طرح بوده‌ایم. همچنین ترافیک در ساعات اوج به میزان قابل توجهی کنترل شده و شاهد موفقیت طرح ترافیک جدید در روان‌سازی ترافیک و انتقال بخشی از تراکم به ساعات غیراوج هستیم. الگوی تردد پس از اجرای طرح به شیوه جدید هم در نواحی محدوده تثبیت شده و نبود تقاضای ورود تعداد زیاد وسیله نقلیه در ساعت اوج کاملا مشخص شده است. این نکته موجب روان‌شدن حرکت در محدوده مرکزی شهر شده تا بخشی از موفقیت‌های طرح را بتوان شاهد بود.

بخش دیگر طرح البته مربوط به کاهش آلودگی هوای تهران است که هنوز نتایجی از آن منتشر نشده و مشخص نیست پس از روزهای باد و بارانی پایتخت، باز هم می‌توان هوا را سالم دید؟ محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران که هفته گذشته اعلام کرده بود باید برای نتایج کاهش آلودگی هوای طرح منتظر ماند، دیروز اعلام کرد: طرح جدید ترافیک تاکنون به میزان کمی در کاهش ‌آلودگی هوا نقش داشته است. او به باشگاه خبرنگاران گفت: بهترین هوای تهران هر سال در اردیبهشت‌ماه است و اوج آلودگی هم معمولا در پاییز و اوایل زمستان دیده می‌شود. هاشمی درباره اینکه در طرح جدید ترافیک این احساس به ما دست داده که این طرح موفقیت‌آمیز است، گفت: این موضوع از نظر کارشناسی هم باید راستی‌آزمایی شود تا ببینیم که آیا واقعا موفق بوده یا خیر؟

سهمیه خبرنگاران افزایش نمی‌یابد

سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران افزایش نمی‌یابد چرا که آنان بیش از تمام اقشار سهمیه گرفته‌اند. این خبر محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بود. وی گفت: تاکنون بیش از 2هزار طرح ترافیک به خبرنگاران تعلق گرفته و بیش از 50درصد از خبرنگاران متقاضی طرح ترافیک خود را دریافت کرده‌اند درحالی‌که تنها یک‌سوم از جانبازان و کمتر از ۱۰ درصد از استادهای متقاضی طرح ترافیک، سهمیه خود را دریافت کرده‌اند.

بنابراین، انتظار اینکه تمام متقاضیان دریافت طرح خبرنگاری بدون هیچ محدودیتی طرح دریافت کنند، اشتباه است؛ چراکه وقتی تمامی اقشار برای دریافت طرح ترافیک با محدودیت مواجه هستند دلیلی ندارد که این محدودیت در مورد خبرنگاران اعمال نشود.

این خبر را به اشتراک بگذارید