• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 23 اسفند 1401
کد مطلب : 187820
+
-

مرگبار‌ترین حوادث چهارشنبه‌سوری در کشور

مراسم چهارشنبه‌سوری هرساله با حوادث ناگواری همراه است. در این گزارش به مرور مرگبارترین حوادث چهارشنبه‌سوری در سال‌های اخیر پرداخته‌ایم

تازه‌ترین حادثه مرگبار در تبریز

تازه‌ترین اتفاق هولناک در آستانه چهارشنبه سوری 1401، بامداد یکشنبه 21اسفند در تبریز رخ داد. انفجار مواد محترقه پرخطر در یک ساختمان مسکونی ۲ طبقه واقع در خیابان منظریه تبریز اتفاق افتاد. در اثر این انفجار علاوه بر تخریب کلی این ساختمان، ۵ خودرو و ۴ واحد مسکونی دیگر به‌طور کامل آسیب دیدند و بیشتر واحدهای مسکونی اطراف دچار خسارت شدند. متأسفانه این انفجار مهیب 7کشته و تعدادی مصدوم برجا گذاشت.

اردبیل؛ 7کشته

یکی دیگر از حوادث مرگبار چهارشنبه سوری در اردبیل رقم خورد و جان 7نفر را گرفت. این حادثه اسفند 95در زیرزمین یک ساختمان مسکونی بر اثر انفجار مواد محترقه رخ داد. اعضای خانواده‌ای در زیرزمین در حال ساخت مواد محترقه بودند که ناگهان انفجار رخ داد و جان 7نفر را گرفت و 5نفر را راهی بیمارستان کرد.

انفجار در پایتخت

  حادثه‌ای مرگبار چند روز قبل در پایتخت رقم خورد و جان 5نفر را گرفت. حادثه‌ای که حوالی پل چوبی بر اثر انفجار مواد محترقه رخ داد و علاوه بر کشته شدن 5نفر، 5نفر دیگر را نیز راهی بیمارستان کرد. این حادثه صبح چهاردهم اسفند در ساختمانی مسکونی که از مدتی قبل به کارگاه تبدیل شده و در آنجا مواد آتش‌زا و محترقه تولید و نگهداری می‌شد رخ داد و جان اعضای یک خانواده را که در آنجا کار می‌کردند گرفت.

3کشته؛ انفجار مواد محترقه در کوهدشت

یکی از هولناک‌ترین حادثه مربوط به چهارشنبه سوری، در سال 1400در شهرستان کوهدشت اتفاق افتاد و جان 3عضو یک خانواده (پدر، ‌مادر و فرزند خانواده) را گرفت. انفجار مواد محترقه در یک منزل مسکونی واقع در روستای بساط‌بیگی بخش کونانی کوهدشت موجب تخریب بخشی از خانه شد.

فاجعه اسلامشهر

یکی از مرگبارترین حوادث چهارشنبه آخر سال اسفند 89در خیابان طالقانی اسلامشهر اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که پسر نوجوان خانواده‌ای سرگرم ساخت مواد محترقه بود که ناگهان انفجاری رخ داد و باعث شد تا وی هر دو دست خود را از دست بدهد. این حادثه تلفات جانی در پی داشت و به مرگ مادر و پسر 9ساله خانواده نیز منجر شد.یکی از بستگان این خانواده که زنی جوان و مهمان آنها بود در این‌حادثه دو چشم و دستانش را از دست داد.

بمب مرگ در خانه مخروبه

چهارشنبه سوری سال 83در خیابان 17شهریور اتفاق مرگباری رخ داد که به مرگ 3جوان منجر شد. انفجار هولناک در خانه‌ای مخروبه که در آن 2کیلوگرم اکلیل سرنج و 15کیلوگرم مواد محترقه نگهداری می‌شد صورت گرفت که بر اثر انفجار این مواد آتش‌سوزی رخ داد و 3جوان جانشان را از دست دادند.

ترقه مرگ

در اسفند سال 94حادثه دلخراش دیگری در شهرک قاسم آباد اسلامشهر اتفاق افتاد. 6جوان در حال ساخت ترقه دست‌ساز بودند که ناگهان انفجار رخ داد و جان 3نفر از آنها را گرفت. 3نفر دیگر در این حادثه به‌شدت مصدوم و دچار قطع عضو شدند. این حادثه در یک ساختمان 5طبقه اتفاق افتاد و موجب تخریب و شکستن شیشه‌های خانه شد.  مصدومان حادثه دچار قطع عضو و سوختگی شدید شدند.

مرگ 2 نوجوان در فلاورجان

2  نوجوان 16ساله در اسفند سال 94در شهرستان فلاورجان اصفهان بر اثر انفجار مواد محترقه جانشان را از دست دادند.این دو نوجوان که سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت  که موتورشان واژگون شد و ترقه‌هایی که همراه آنها بود، منفجر شد و باعث مرگ هردو پسر 16ساله شد.‌




 

این خبر را به اشتراک بگذارید