• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 13 خرداد 1397
کد مطلب : 18743
+
-

چتر« امین » بر سر 100 هزار دانش آموز

350 مدرسه مجری طرح امین در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند

آموزش
چتر« امین » بر سر 100 هزار دانش آموز




فاطمه جعفرنژاد| ارومیه –خبرنگار:

مدارس امین مدارسی است که مدیریت آن توسط یک روحانی و تحت اشراف حوزه علمیه اداره می‌شود. در استان قم و برخی استان‌های دیگر مانند آذربایجان غربی چندین مدرسه طرح امین وجود دارد. برنامه‌های فرهنگی خاص، پاسخ به شبهات، برگزاری نماز جماعت، اردو و...از عمده فعالیت‌های این مدارس است. با استقبال دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان در آذربایجان غربی از مدارس امین، این مدارس با هماهنگی نهادهای ذیربط افزایش خواهد یافت. 


افزایش مدارس امین ‌

مدیر حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی درباره افزایش تعداد مدارس امین آذربایجان غربی، می‌گوید: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تعداد مدارس طرح امین در سطح استان تا پایان سال جاری به ۵۰۰ باب افزایش می‌یابد.

«حجت الاسلام صفدر محمدی» مدیر حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی می‌گوید: در چند سال گذشته به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی و با همکاری آموزش و پرورش استان، مدارس امین در شهرستان‌های مختلف راه اندازی شده است.وی با اشاره به تحت پوشش بودن بیش از 100 هزار دانش‌آموز در طرح مدارس امین در شهرستان‌های مختلف استان، ادامه می‌دهد: در حال حاضر با حضور بیش از 300 مبلغه و مبلغات حوزوی طرح امین در مدارس استان اجرا می‌شود.

محمدی اضافه می‌کند: مدارس امین در شهرستان‌های ارومیه، ماکو، میاندوآب، شاهین دژ، سلماس، خوی، شوط و چالدران راه اندازی شده است و هدف از آن آموزش مبانی دینی به دانش‌آموزان در کنار آموزش‌های درسی است.
وی با تاکید بر اینکه روحانیان باید با ظرفیت‌های نوین، تکنولوژی روز، زبان دانش‌آموزان امروزی و نسل جوان آشنا باشند و از پتانسیل‌های موجود نهایت بهره گیری را کنند، عنوان می‌کند: معلمان و روحانیان وظیفه بسیار مهم و حساسی در تربیت نسلی دیندار، ولایی و انقلابی بر عهده دارند


اجرای طرح در 350 مدرسه

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تعداد مدارس مجری طرح امین در سطح آذربایجان غربی را ۳۵۰ باب عنوان می‌کند و می‌گوید: خوشبختانه در بین استان‌های کشور از استان‌های پیشتاز در اجرای این طرح هستیم.
«قدرت الله قاسمی» با اشاره به اینکه به واسطه امپراطوری رسانه، بداخلاقی‌ها در جوامع در حال اشاعه و گسترش است، افزود: باید توجه داشته باشیم مقابله با این هجوم نرم و تربیت نسلی دیندار و قرآنی فقط بر عهده آموزش و پرورش نیست و خانواده‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز در این زمینه مسئولیت دارند.قاسمی با اشاره به فعالیت 560 روحانی و 1200 همکار فرهنگی در اجرای برنامه‌های راهبردی برپایی نماز در مدارس استان، تاکید می‌کند: بهره گیری از شیوه نوین ارتباطی با دانش‌آموزان باید جزو برنامه‌ها و سیاست‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش باشد.


استقبال دانش آموزان از برنامه های دینی و قرآنی

«محمد مجرد» مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه درباره مدارس امین در این ناحیه، اظهار می‌کند: ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش از سال 79 برنامه‌های مشترک خود را آغاز کرده‌ایم و از سال 89 شاهد خیز بلند این ستاد برای اجرای برنامه‌ها هستیم که خوشبختانه در سال‌های اخیر فعالیت‌های این ستاد به اوج خود رسیده است.
وی با بیان اینکه  34 روحانی در مدارس امین در حال فعالیت هستند، ادامه داد: جامعه دانش‌آموزی 75 هزار نفری این ناحیه طلب می‌کند تا شاهد فعالیت تعداد بیشتری ازروحانیون در مدارس ناحیه 2 ارومیه باشیم.
مجرد با اشاره به استقبال بسیار مطلوب جامعه دانش‌آموزی از برنامه‌های دینی و قرآنی در این مدیریت، تصریح کرد: معلمان و روحانیون رسالت بزرگی در تربیت دینی و انقلابی جوانان و نوجوانان
بر عهده دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید