• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 20 اسفند 1401
کد مطلب : 187403
+
-

مسی ماندنی نیست

حذف‌های اروپایی، هم او را کلافه کرده هم پاریسی‌ها را ناامید

مسی ماندنی نیست

پس از شکست 2 بر صفر پاری‌سن‌ژرمن در زمین بایرن‌مونیخ که منجر به حذف دوباره این تیم در مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان اروپا شد، تصاویری از لیونل مسی کنار هم قرار گرفت که او را در 8‌فصل پیاپی اخیر با ژست‌های مشابه در لحظه حذف از این رقابت‌ها نشان می‌داد. بله، مسی 8‌سال است در لیگ قهرمانان شکست می‌خورد. پاریس پیش از او به یک‌فینال و یک نیمه‌نهایی رسیده بود و حالا با او در 2‌فصل پیاپی در همین مرحله ابتدایی حذفی از دور رقابت‌ها کنار رفته است. حذف پارسال‌شان مقابل رئال‌مادرید تقصیر مسی هم بود چون در بازی رفت ‌یک پنالتی از دست داد. امباپه بعد از حذف اعلام کرد که این شکست تأثیری روی آینده‌اش نخواهد گذاشت. او به این ترتیب شایعات درباره ناراحتی‌اش از عملکرد باشگاه در اروپا و پشیمانی بابت نرفتن به مادرید را تکذیب کرد یا حداقل به تأیید نرساند. اما انگار لیونل مسی به رفتن متقاعد شده است.

الهلال
بلافاصله پس از این بازی، صفحه لیگ قهرمانان آسیا درباره او نوشت:«مسی فصل آینده به الهلال خواهد رفت». فیصلی، خبرنگار معتبر ورزشی هم این شایعه را تأیید و اعلام کرده پدر مسی در حال جست‌وجو برای یافتن خانه‌ای مناسب در ریاض است. مسی آخر هفته در عربستان حضور خواهد داشت و الهلال از این فرصت استفاده می‌کند تا با ستاره آرژانتینی مذاکره کند. مسی با عربستان به‌عنوان سفیر این کشور قرارداد دارد.

بارسلونا
ادعاهای دیگری هم مطرح شده. رومرو، خبرنگار معتبر نقل‌وانتقالاتی گفته مسی و لاپورتا دوباره با هم ملاقات کرده‌اند. خوان لاپورتا در مصاحبه اخیر خود درخصوص مسائل متعددی صحبت کرد اما مهم‌ترین بخش صحبت‌های او به ملاقات با پدر لیونل مسی بر می‌گشت که پیش از این توسط جرارد رومرو منتشر شده بود: «با پدر مسی ملاقات و درخصوص تجلیل از لئو صحبت کرده‌ایم، نمی‌توانم چیز بیشتری بگویم چون او بازیکن پاری‌سن‌ژرمن است. او می‌داند که ما به‌خاطر قهرمانی‌اش در جام جهانی خوشحال هستیم. با لئو دیدار کوتاهی در پاریس داشتم.» رومرو همچنین ادعا کرده که مسی همواره با ژاوی در ارتباط بوده است. همزمان در مصاحبه‌ای که پاریسی‌ها از مسی منتشر کردند، هیچ صحبتی درخصوص تمدید قرارداد وجود نداشت. اینها نشانه‌هایی برای پایان دوران 2‌ساله ستاره آرژانتینی در پاریس است؛ او یا به عربستان می‌رود یا به بارسلونا برمی‌گردد.

دوستان مسی
رومرو شرایط مسی را هم در گفت‌وگو با لاپورتا فاش کرده و نوشته: «یا مسی به بارسلونا بازمی‌گردد، قرارداد بوسکتس تمدید می‌شود و آلبا با کاهش چشمگیر دستمزد برای آخرین رقص در بارسا ماندگار می‌شود و یا بازگشتی برای مسی در کار نیست و بوسکتس و آلبا نیز بارسا را ترک خواهند کرد.» مسی شرط گذاشته که 2‌دوست قدیمی‌اش باید حتما در بارسلونا بمانند. فعلا همین که شرط نگذاشته لوییس سوارس هم باید برگردد، خوب است!

لیگ برتر و سری‌آ
خبرنگار دیگری به نام راجر تورلو هم مدعی شده ممکن است مسی به لیگی دیگر برود. او گفته: «نمی‌شود این حقیقت را نادیده گرفت که 2‌باشگاه بزرگ، یکی از لیگ برتر و یکی از سری‌آ، خواهان جذب مسی در این تابستان هستند.»

آرژانتین
یک روایت متفاوت هم وجود دارد. گیم بالاگ (نزدیک به مسی) نوشته که این بازیکن مصمم است فصل آینده در اروپا به فوتبالش ادامه دهد و احتمال بازگشت به نیوولز اولدبویز، باشگاه دوران کودکی‌اش را رد می‌کند. او مدعی است پاری‌سن‌ژرمن همچنان باشگاه مورد علاقه مسی برای فصل آینده است اما باید او را متقاعد کنند که برای قهرمانی اروپا برنامه دارند.

Mbappé
روایت آخر را هم از قول روزنامه اسپانیایی مارکا بخوانید که نوشته: «پاری‌سن‌ژرمن قصد ندارد قرارداد لئو مسی را تمدید کند، آنها در حال برنامه‌ریزی آینده خود بدون او و نیمار هستند.» این چیزی است که امباپه می‌خواهد. او مسی و نیمار را تحمل می‌کند اما دوست دارد نفر اول باشگاه باشد. ستاره فرانسوی در ابتدای فصل کاری کرد که دوستان مسی ازجمله پاردس و دی‌ماریا باشگاه را ترک کنند. حتی لیستی هم منتشر شده متشکل از بازیکنان مدنظر امباپه تا باشگاه برای فصل آینده آنها را بخرد؛ بازیکنانی نظیر پائو تورس، ابراهیم سانگاره‌، مانو کونه، برناردو سیلوا، رایان چرکی، ویکتور اوسیمن و گونچالو راموس. در این شرایط به‌نظر می‌رسد دوران مسی در پاریس به پایان رسیده باشد. هواداران پس از اتفاقات جام جهانی و رفتار او و همبازیانش در تیم ملی آرژانتین در برابر فرانسه دیگر او را مثل سابق دوست ندارند. حتی ژروم روتن (بازیکن سابق باشگاه) تهدید کرده که اگر مسی قراردادش را تمدید کند، فصل آینده برای تماشای مسابقات پی‌اس‌جی به ورزشگاه نخواهد رفت!

Neymar
نیمار و مسی فقط قبل از جام‌جهانی برای پاری‌سن ژرمن خوب بازی کردند و فصل پیش از آن هم اصلا خوب نبودند. انگار آنها از این باشگاه برای آماده‌سازی جهت حضور در جام‌جهانی استفاده کرده بودند. وضعیت نیمار خیلی ناجور است. او هم از چشم هواداران افتاده. باشگاه برای جذب او 222میلیون یورو به بارسلونا پول داده اما مصدومیت‌های واقعی و جعلی این برزیلی همه را کلافه کرده است. نیمار از زمانی که به پاری‌سن‌ژرمن پیوسته، تنها در ۵۴.۷‌درصد از بازی‌ها حضور داشته است؛ فصل 18-2017 (انجام ۳۰‌بازی از ۵۵‌بازی ممکن)، فصل 19-2018 (انجام ۲۸‌بازی از ۵۵بازی ممکن)، فصل 20-2019 (انجام ۲۷بازی از ۴۹بازی ممکن)، فصل 21-2020 (انجام ۳۱بازی از ۵۷بازی ممکن)، فصل 22-2021 (انجام ۲۸بازی از ۵۰بازی ممکن) و فصل 23-2023 (انجام ۲۹بازی از حداقل ۵۰بازی ممکن). او دیروز در دوحه جراحی کرد و حداقل 3 تا 4‌ ماه آینده قادر به تمرین نخواهد بود و فصل برایش پایان یافته است.

Ramos
اتفاقات دیگری هم در بازی با بایرن رخ داد. سرخیو راموس پس از سوت پایان مسابقه در زمین ماند و با بازیکنان حریف دست داد. دوربین‌ها تصویری از او شکار کرده‌اند که زیر لب در حال ناسزا گفتن به باشگاه فرانسوی است و لب‌خوانی‌ها فاش کرده که او گفته است: «لعنت به کسی که پاریس را تاسیس کرد!» البته راموس در توییتی این موضوع را تکذیب کرده اما لب‌خوانی را نمی‌شود انکار کرد. او توییت کرده: «معمولا وارد چنین مسائلی نمی‌شوم، اما این‌بار برای اینکه نمی‌خواهم به چیزی که انجام نداده‌ام متهم شوم، لازم می‌دانم توضیح بدهم. من در هیچ لحظه‌ای کلمه پاریس را به زبان نیاوردم. من فقط آوایی از سر نارضایتی بیان کردم که از آن سوءبرداشت شد درحالی‌که ما در فوتبال نیز چنین حرکاتی را زیاد می‌بینیم. بیایید در مورد چیزهایی که وجود ندارند داستان نسازیم.»

   جمال موسیالا مقابل پی‌اس‌جی 8‌دریبل موفق داشت. هیچ‌یک از بازیکنان بایرن از  04-2003 در یک بازی حذفی لیگ قهرمانان موفق به ثبت چنین آماری نشده بودند.
   بایرن در 4‌بازی اخیرش در لیگ قهرمانان کلین‌شیت کرده که با رکورد باشگاه در بازی‌های متوالی بدون گل خورده در سی‌ال برابری می‌کند.
   باواریایی‌ها هر 8بازی این فصل خود را در لیگ قهرمانان اروپا برده‌اند. تنها تیمی که در این فصل به آنها گل زده، ویکتوریا پلژن بوده و نه بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمن یا اینترمیلان.
   بایرن برای بیست‌و‌یکمین‌بار به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رسید؛ هیچ تیم دیگری به این رکورد نرسیده است.
   بایرن هر 3‌رویارویی آخر را از پاریس برده و گلی دریافت نکرده. این نخستین باری بود که پاریسی‌ها در این مرحله موفق به گلزنی نشدند.
   در این فصل هیچ تیمی به اندازه بایرن برد نداشته (8)، گل نزده (32) و کلین‌شیت نداشته (6).

از زمانی که لیونل مسی بارسلونا را ترک کرده، نه او و نه بلوگرانا در یک دیدار حذفی لیگ قهرمانان به پیروزی نرسیده‌اند. تا پیش از این، هرگز سابقه نداشته که ستاره آرژانتینی به همراه بارسلونا در 2‌سال پیاپی پیش از یک‌چهارم نهایی حذف شوند؛ او در 2‌سال اخیر به همراه پاریسی‌ها به یک چهارم نرسیده و بارسلونا حتی رنگ یک‌هشتم را هم ندیده و مستقیم از مرحله گروهی به لیگ اروپا رفته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید