• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 12 خرداد 1397
کد مطلب : 18703
+
-

انتقاد دوباره کینگ از کوبریک


استیون کینگ، نویسنده مشهور آمریکایی دوباره از اقتباس استنلی کوبریک کارگردان بزرگ سینما از یکی از کتاب‌های او انتقاد کرد و گفت: «نمی‌تواند چنین اثر ضعیفی را بپذیرد.»

به گزارش ایندیپندنت،  استنلی کوبریک کارگردان مشهور آمریکایی در سال 1980فیلم درخشش را با الهام از رمان استیون کینگ ساخت. درخشش در همان سال با فروش بسیار زیاد در گیشه و استقبال مخاطبان مواجه شده بود. بسیاری از منتقدان سینما فیلم درخشش را جزو بهترین آثار ساخته شده در تاریخ سینمای وحشت جهان می‌دانند.

استیون کینگ در همان سال ساخت فیلم در مصاحبه‌ای به‌شدت از فیلم ساخته شده انتقاد کرده و آن را مثل ماشین کادیلاک صفر کیلومتری ارزیابی کرده بود که بدون موتور است. کینگ گفته بود با وجود اینکه یکی از طرفداران کوبریک است ولی انتظار داشت فیلم به نکات ریز رمان توجه می‌کرد.  نویسنده و خالق داستان‌های ترسناک در یادداشتی جدید دوباره از استنلی کوبریک انتقاد کرده و گفته است: «هنوز نمی‌تواند خودش را راضی کند که فیلم درخشش بهتر از رمان درآمده است.»

با این همه، هنوز هالیوود یکی از مشتری‌های اصلی خرید حق تالیف رمان‌های کینگ است. آخرین فیلم ساخته شده هالیوودی از روی رمان‌های کینگ همان «آن» و «برج تاریک» بود. این فیلم‌ها توانستند رکورد گیشه را در میان فیلم‌های ترسناک دیگر بشکنند. رمان‌های استیون کینگ همواره جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار کتاب دنیا در سال‌های اخیر بوده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :