• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
سه شنبه 9 اسفند 1401
کد مطلب : 186788
+
-

انتقاد اژه‌ای از گزینش افراد خوب ولی ناکارآمد

رئیس قوه قضاییه روز دوشنبه در هفدهمین سفر استانی خود به استان مرکزی رفت. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست با تولیدکنندگان و کارآفرینان اقتصادی به 3محور مهم پرداخت که گزیده آنها را می‌خوانید:

ما باید امور را به‌گونه‌ای تدبیر کنیم که مردم ما امنیت و رفاه داشته باشند و ‌با وجود برخی اختلاف ‌سلیقه‌ها، در کنار هم یک زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند و‌ دنیا و آخرت‌شان تأمین شود؛ برخی فکر می‌کنند اگر دنیا را داشته باشیم آخرت را از دست می‌دهیم حال آنکه این نگاه دین اسلام نیست.
با ارزش‌ترین سرمایه هر بخشی، نیروی انسانی آن بخش است؛ متأسفانه بعضا در مدیریت برخی دستگاه‌ها برخی امور به افرادی سپرده می‌شود که با وجود آنکه انسان‌های خوبی هستند، اما کارآمدی لازم را ندارند. از سویی دیگر، گاهی نقطه‌ضعف‌هایی در یک انسان شایسته و کارآمد پیدا می‌شود؛ حال سؤال این است که آیا به واسطه این ضعف‌ها باید این نیروی شایسته و کارآمد را از حیز انتفاع ساقط کرد؟
توصیه‌ای که همواره به همکاران قضایی خود می‌کنم آن است که به صرف وصول گزارش از ناحیه ضابط، اقدام به بازداشت فردی که در صنف و قشری فعال است نکنند و پیش از بازداشت این فرد، تمام تبعات و شرایط و اطراف قضیه را بسنجند و ببینند آیا با بازداشت فرد مزبور، به فعالیت اقتصادی و اشتغالزایی او و فعالیت بنگاه تولیدی او، لطمه وارد می‌شود یا خیر یا اقدام اشتباه انحراف یا تخلف وی بدون بازداشت قابل اصلاح هست یا خیر که اگر این اقدام بدون بازداشت صورت گیرد اثرات خوبی دارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید