• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 8 اسفند 1401
کد مطلب : 186607
+
-

آماربازی

48
دیگر کم‌کم باید قبول کرد یکی از 2 تیمی که در این فصل از لیگ دسته‌اول به لیگ برتر صعود می‌کنند، شمس‌آذر قزوین خواهد بود. به این ترتیب سال آینده و از ابتدای لیگ بیست‌وسوم، استان قزوین برای نخستین بار صاحب تیمی در لیگ برتر فوتبال ایران خواهد بود. البته سال‌های گذشته، تیم پیکان مدتی با نام پیکان قزوین در لیگ برتر شرکت می‌کرد و در ورزشگاه شهیدرجایی قزوین میزبان حریفانش بود. اما این اتفاق که تیمی واقعا به شهر قزوین تعلق داشته باشد و از مسیر لیگ‌های پایین خودش را به لیگ برتر برساند نخستین بار با تیم شمس‌آذر و سرمربیگری سعید دقیقی در حال شکل‌گیری است. شمس‌آذر این هفته بازی هفته23خودش را هم برد تا با 48امتیاز از 22بازی و برتری مطلق در صدر جدول لیگ‌یک قرار بگیرد.

47
نکته مهم درباره شمس‌آذر قزوین که چند هفته‌ای است نام این تیم را بر سر زبان‌ها انداخته، قدرت خط حمله و تعداد بالای گل‌های زده در تیم سعید دقیقی است. دقیقی که خودش هم در زمان بازی‌اش در خط حمله بازی می‌کرد و گلزن قابلی بود، حالا شمس‌آذر را به جایی رسانده که به‌عنوان تنها تیم در لیگ برتر و دسته‌اول به میانگین بالای 2گل در هر بازی رسیده است. شمس‌آذر در 22بازی 47گل زده و صاحب بهترین خط حمله در میان 33تیم لیگ برتر و لیگ‌یک بوده است. بهترین خط حمله لیگ برتر را سپاهان دارد که به‌طور میانگین در هر بازی 1.55گل به ثمر رسانده اما شمس‌آذر در بازی‌های لیگ‌یک صاحب رکورد 2.14گل زده در هر بازی است. بهترین گلزن لیگ‌یک نیز رحمان جعفری است که در تیم شمس‌آذر بازی می‌کند.

11
شمس‌آذر قزوین در حال حاضر با اختلاف 11امتیاز نسبت به تیم دوم در صدر جدول لیگ‌یک قرار دارد. درصورت ادامه همین روند، قزوینی‌ها 5-4 هفته قبل از پایان فصل، صعود خودشان را مسجل خواهند کرد. آنها این هفته یکی از مدعیان بالای جدول یعنی فجرسپاسی را 3بر یک بردند و به این ترتیب انتقام شکست دور رفت را هم از شیرازی‌ها گرفتند. در این فصل شمس‌آذر فقط 2باخت داشته که باخت دوم این تیم مقابل خیبر خرم‌آباد بوده است. با گل‌های این هفته مقابل فجرسپاسی، حالا فقط 2تیم در لیگ‌یک از شمس‌آذر گل نخورده‌اند؛ استقلال ملاثانی و خلیج‌فارس ماهشهر.

این خبر را به اشتراک بگذارید